حضور بیش از ۲هزار بسیجی در اردوهای جهادی در شهرستان آبیک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر جعفری‌فخر مسؤول بسیج سازندگی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با  نگاه آبیک از حضور ۲هزار بسیجی آبیکی در اردوهای بسیج سازندگی خبر داد و گفت: هدف اصلی بسیجیان جهت حضور در اردوهای جهاد سازندگی کمک به کاهش فاصله طبقاتی و نیز کمک به نیازمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  نگاه آبیک,

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در دو بخش بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند، ادامه داد: فعالیت‌های اردوهای جهادی در سه دوره؛ یک، هفت و ۱۰ روزه برگزار می‌شود.

,

جعفری‌فخر با اشاره به سایر حوزه‌های فعالیت بسیج سازندگی ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، مطرح کرد: محرومیت‌زدایی، تهیه و تأمین بسته‌ها و جیره‌های غذایی برای خانواده‌های محروم و سوادآموزی از دیگر حوزه‌های کاری بسیج سازندگی شهرستان آبیک در سال گذشته بوده است.

,

وی از حضور بیش از یک هزار بسیجی در اردوهای یک روزه بسیج سازندگی خبر داد و اظهار داشت: در اردوهای جهادی یک روزه بیش از یک هزار آقا و خانم عضو بسیج که از این تعداد، ۱۰۰ نفر خانم و مابقی آقا بودند؛ شرکت کردند.

,

مسؤول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق با اشاره به فعالیت بلنوان در اردوهای یک روزه، عنوان کرد: بیشتر فعالیت بانوان در اردوهای یک روزه می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزش خیاطی، احکام و غیره اشاره کرد.

,

ابن پایدار با تشکر از حضور بسیج جامعه پزشکی شهرستان آبیک در اردوهای یک روزه بسیج سازندگب، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی هم با حضور در روستاهای محروم نسبت به تست قند خون و فشار خون و ویزیت رایگان مردم روستاهای محروم شهرستان آبیک،اقدام کردند و خدمات لازم را ارائه دادند.

,

جعفری‌فخر اضافه کرد: بسیج محلات هم در غبارروبی گلزار شهدا، برداشت محصولات کشاورزی و رنگ‌آمیزی و جداول روستاها فعالیت داشته است.

,

 

,

وی افزود: سال گذشته محرومیت‌زدایی ۹ روستای بخش بشاریات و شهر خاکعلی در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفت.

,

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در این روستا، مطرح کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به ترمیم و مرمت حسینیه، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، ساخت اتاق، رنگ‌آمیزی مدارس، ایزوگام، ترمیم و مرمت واحدهای مسکونی افراد محروم، سیمان‌کاری و کاشی‌کاری اشاره کرد.

,

مسؤول بسیج سازندگی آبیک با بیان اینکه این فعالیت‌ها در روستاهای خرم‌پشته، نودوز، شهرآباد، شهرستان، خاکشان، عبدل‌آباد، محمودیان، رضی‌آباد، گیل‌زور و شهر خاکعلی انجام شده است، اضافه کرد: ۲۰۰ نفر از آقایان از قشر بسیج محلات شهرستان آبیک در اردوهای جهادی هفت روزه شرکت کرده بودند.

,

این پاسدار با اشاره به اینکه اردوهای ۱۰ روزه مختص حوزه دانش‌آموزی است و طی تابستان صورت می‌گیرد، گفت: در اردوهای جهادی ۱۰ روزه هم که دانش‌آموزی بوده است ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان پسر در فصل تابستان به رنگ‌آمیزی و تعمیر میز و نیمکت مدارس پرداخته بودند.

,

جعفری‌فخر در پایان با تشکر از کمیته امداد شهرستان آبیک تأکید کرد: شناسایی و معرفی افراد محروم از سوی کمیته امداد شهرستان آبیک صورت گرفت که تأمین بخشی از مصالح ساختمانی بر عهده این نهاد حمایتی و بخش عمده‌ای از مصالح ساختمانی واحدهای مسکونی نیازمندان از سوی بسیج سازندگی تحقق یافته است.

]
مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام صادق با بیان اینکه بسیج سازندگی در دو بخش بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند، ادامه داد: فعالیت‌های اردوهای جهادی در سه دوره؛ یک، هفت و ۱۰ روزه برگزار می‌شود.