استفاده از 219 میلیون دوز واکسن طیور در قزوین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: واکسیناسیون به موقع، رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای ومدیریت مناسب در طی دوره پرورش، نقش عمده ای در کنترل بیماری‌های طیور دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی گفت: با نظارت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در جمعیت طیور صنعتی و بومی استان بیش از 219 میلیون دوز واکسن جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در سال 95 توزیع و مصرف شد.

این مسئول افزود: از این میزان واکسن‌های گروه پیشگیری از بیماری نیوکاسل با 135 میلیون دوز و واکسن‌های گروه پیشگیری از بیماری برونشیت عفونی با 56 میلیون دوز بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. 

وی تصریح کرد: تنظیم برنامه واکسیناسیون واحدها براساس شرایط بهداشتی- قرنطینه ای و مستندات پاراکلینیک، نظارت دقیق بر فرایند اجرای واکسیناسیون در ایمن سازی مناسب جمعیت طیور اهمیت اساسی دارد و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای، مدیریت مناسب پرورش از نظر کیفیت جوجه وارده، تهویه، نور، دما و کنترل استرس های محیطی نظیر حمل و نقل و سرما، حائز اهمیت است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
توسط مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی 219 میلیون دوز واکسن طیور در قزوین مورد استفاده قرار گرفت.