نقش مهم کشت محوصلات کم آب‌بر در احیای اقتصاد مقاومتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، بنا به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی، استان اردبیل ظرفیت و پتانسیل کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی را دارند ولی از آنجا که از قدیم الایام تنها به کاشت و برداشت گندم، جو، نخود، عدس و ینجه پرداخته اند این عمل به یک عرف بین کشاورزان منطقه تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

کاشت محصولاتی چون پسته، زعفران، انگور، گل محمدی، کشت دانه روغنی کلزا، کاشت کنجد (گیاهی مقاوم به کم آبی)، ذرت، کاشت زیره سبز، زیره سیاه و دیگر سبزیجات محلی و صیفی جات از جمله محصولاتی هستند که می توانند با مطالعات کارشناسی شده در منطقه توسعه و کشت شود.

,

همانطور که پیشتر هم عنوان شده است، رهبر انقلاب سال 1396 را مزین کرده اند به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که اگر تنها این شعار را در حوزه کشاورزی عملیاتی کنیم حداقل استان اردبیل می تواند در احیای اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد.

,

واژه اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی عبارت است از استفاده از محصولاتی که حاملی منابع و منافع ملی است؛ به عبارتی استفاده از منابع ملی از جمله آب که این روزها در مرز تهدید به سر می برد، در توسعه و رشد آن محصول اندک استفاده شود و منظور از منافع ملی نیز این می باشد که پیش و پس از تولید محصول مربوطه چه ظرفیت هایی در راستای رشد و نمو عرصه کشاورزی برای منطقه و بتبع کشور فراهم خواهد شد.

,

تولید و اشتغال نیز در این حوزه بی اهمیت نبوده است؛ چرا که با تولید محصولات کم آب بر با بهره زیاد، هم تولید اقتصادی و اجتماعی را در سطح منطقه موجب شده ایم و هم اشتغال مد نظر رهبری و مردم را با کاشت و برداشت متنوع محصولات کشاورزی در منطقه به ارمغان آورده ایم.

,

از این حیث رهبر انقلاب در مطرح ساختن اقتصاد مقاومتی، راهکارهای اساسی در بخش تولید و اشتغال و پرداختن به اصل حمایت از تولید ملی، تمامی جوانب در این خصوص را سنجیده و آسیب های احتمالی این مسیر را مرتفع ساخته اند.

,

حال در این بین کشاورزان استان اردبیل می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، به کشت محصولات کم آب‌بر و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با بهره بالا بپردازند؛ چرا که ضمن استفاده اندک از سرمایه ملی آب، محصولات با کیفیتی را با اتکا به تولید ملی به ارمغان می آورند.

,

انتهای پیام/

]
کشاورزان استان اردبیل می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، به کشت محصولات کم آب‌بر و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در منطقه بپردازند؛ چرا که ضمن استفاده اندک از سرمایه ملی آب، محصولات با کیفیتی را توید می کنند.