برگزاری برنامه های قرآنی؛ ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه تویسرکان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا حجت‌الاسلام محمد محمودزاده در گفت و گو با رودآور بابیان اینکه هر سال برای کارکنان و پایوران وظیفه برنامه های قرآنی متنوعی تدارک دیده می شود، اظهار کرد: برنامه های قرآنی امسال در قالب تفسیر سوره جمعه به صورت سه روز در هفته برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, رودآور,

وی ضمن اشاره به برگزاری کلاس های قرائت قرآن کریم، تفسیر و اخلاق افزود: برنامه های قرآنی در نظر گرفته شده شامل روخوانی و روان خوانی قرآن، کلاس تجوید قرآن کریم و تفسیر در طول ماه مبارک رمضان است.

,

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه تویسرکان، بیان احکام و احادیث در سخنرانی های کوتاه همچون بین الصلاتین و یا در کنار سایر کلاس ها را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان سپاه تویسرکان عنوان کرد.

,

حجت‌الاسلام محمودزاده همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس های تفسیر و حفظ قرآن نیز در تمامی حوزه ها و پایگاه های مقاومت تویسرکان اشاره کرد و افزود: در حوزه های خواهران جزء خوانی ور حوزه بسیج دانشجویی، روخوانی و تفسیر سوره نور برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن در ماه رمضان ثواب بسیار دارد، ابراز کرد: یکی از بهترین راه ها برای تلاوت قرآن و ختم آن در ماه رمضان، این است که کل قرآن را تقسیم بندی کرد  به گونه ای که در هر روز ۲۰ صفحه تلاوت شود.

,

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه تویسرکان تصریح کرد: برای آنکه ثواب تلاوت قرآن به عنوان تعقیبات نماز محسوب شود بهتر است این ۲۰ صفحه را نیز تقسیم کرد و پس از هر نماز واجب یومیه چهار صفحه قرآن تلاوت شود تا بدین سبب هم روزانه ۲۰ صفحه قرآن خوانده شده و هم تا پایان ماه مبارک رمضان یک ختم قرآن صورت گیرد.

,

حجت‌الاسلام محمودزاده در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، رحمت و لطف الهی است، ابراز کرد: در نگاه قرآن کریم، فلسفه اساسی روزه، تقوی و پرهیز از محرمات الهی است.

,

 وی حقیقت روزه را در تقوا و بی اعتنایی به هواهای نفسانی دانست و افزود: خودسازی و سلامت جسم و جان از دیگر مزایای روزه گرفتن است.

,

انتهای پیام/

]
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه تویسرکان برگزاری مسابقات قرآنی، کلاس های عقیدتی، حفظ و قرائت قرآن و محافل انس با قرآن را برخی از برنامه های قرآنی سپاه تویسرکان عنوان کرد.