بی حجابی در گچساران بیداد می کند/چرا مسئولان فرهنگی گچساران چاره ای نمی اندیشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جمعی از جوانان گچسارانی در اواخر اسفندماه 95 در طوماری که در مرکز شهر به امضاء و اثر انگشت منتقدین تکمیل شده بوداز وضعیت عفت ،حیا و حجاب و عفاف در شهرمان ناراضی بودند«اینجا»بخوانید و با انتقاد از ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران این عوامل را ناشی از ضعف عملکرد این ستاد می دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب, اینجا,

گودرزمحمدی یکی از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گچساران در یادداشتی در این خصوص نوشت:محضر دوستان محترمی که در 28 اسفند 95 عیدی نیکویی را به اعضای افتخاری ستاد امر به معروف که قصد نذر فرهنگی کرده اند و بدون مزد و منت و تنگ کردن جای جوانان در حد بضاعت مالی و جانی در پیشگاه خداوند و اطاعت عملی  از ولایت امر زمان در راه شهیدان گام بر می دارند، داده اند .

,

دوستان خوبم ، یکی از نشانه های جامعه زنده و فعال و حضور مردم در صحنه ، انتقاد کردن از عملکرد افراد است  ، اسلام عزیز این حق را به همه افراد جامعه داده که وضع جامعه خود را نقد و بررسی کنند و نقاط ضعف و قوّت آنرا گوشزد نمایند ، جوانان دلسوز ، از آنجایی که در تمام امور حد افراط و حد تفریطی هست در انتقاد هم افراط و تفریط وجود دارد .

,

 افراط در انتقاد ، انسان را به عیب جویی و تفریط در آن سبب بی تفاوتی می گردد ، برای اینکه انتقاد جنبه  سازنده و الهی داشته باشد و در جوانی گناهکار نشوید نکاتی را در انتقاد رعایت کنید چرا که گناه نوعی عریان شدن است و ربایش حق الناس است که عذاب الهی را به همراه دارد .

, ،,

*انگیزه و هدف از انتقاد ارشاد خیر خواهانه باشد ، نه حسادت ، نه سوء ظن ، نه خیانت ، نه خباثت ، نه کینه و نه افشاگری

,

*با اطلاع دقیق انتقاد کنیم و از تکیه کردن بر شایعات بپرهیزیم .

,

*انتقاد با احترام و انصاف داشته باشیم و در کنار اشکالات موجود ، خدمات انجام شده را هم در نظر بگیریم .

,

*انتقاد باشد نه انتقام ، در انتقاد کردن صفا و صمیمیت حاکم باشد نه کینه توزی .

,

*در انتقاد کردن از توهین به شخصیت افراد بپرهیزیم .

,

*سعی کنیم در انتقاد از غیبت، تهمت و بهتان دوری کنیم .

,

*انتقاد به تجسس کشیده نشود ، در زندگی خصوصی افراد" خصوصاً افراد متدین " سرک نکشیم .تمام جوانب مسئله را در نظر بگیریم تا انتقاد ما حربه ی دست دشمن نشود .

,

*همه انتقادها را یکجا نگوییم و شغل ما انتقاد نشود .در مورد زمان و مکان انتقاد فکر کنیم و ظرفیت افراد و اختیارات قانونی ، اعتبارات و امکانات مالی را در نظر بگیریم .

, .,

*شرایط سنی ، شغلی ، تحصیلی ، اجتماعی خود و انتقاد شونده را در نظر بگیریم .

,

*از خودمان هم انتقاد کنیم ، واعظ و معلم خود باشیم .

,

*از انتقاد دیگران نرنجیم و انتقاد دیگران را با آغوش باز بپذیریم همانگونه که در کلام معصومین علیهم السلام آمده آینه همدیگر باشیم )

,

*آگاهانه و با بصیرت انتقاد کنیم ، چشممان به دهان و تحسین و آفرین دیگران نباشد و خود را طعمه اهداف دیگران نکنیم .

,

در ادامه سعی کنیم آبروی امام زمان (عج) و ائمه (ع) و ولایت باشیم ، گاهی انسان به اخلاق و رفتار خود جاهل می شود و فکر می کند فقط او درست می گوید ، کلمات پیامتان حکایت از احساس ناخوشتان داشت لذا واژه ها هستند که حال خوب و بدمان را برایمان خلق می کنند و احساسمان را بر ملا  می نمایند.

,

بیاد داشته باشید طومار نویسی نوعی طوطی وارونه نویسی است که در انقلاب اسلامی مان سابقه خوبی ندارد ، به چیزهایی تکیه کنید که در آینده نقطه تاریکی در عملکردتان در پیشگاه خداوند نشود .

,

ستاد امر به معروف و نهی از منکر " ستاد " است نه اداره ، نه ردیف استخدام دارد و نه سازمان است، از حقوق و مزایا هم بهره ندارد ، اگر منافع مادی در بر داشت صاحبان قدرت و نور چشمی ها نمی گذاشتند به ما برسد، غصه نخورید ، ما حقی از کسی را از چنگش در نیاورده ایم که از چنگمان در آورند .

,

میدان امر به معروف شجاعتی بالاتر از جنگ نظامی می خواهد ، حقیقتاً 5 سال است ما التماس می کنیم ولی کسی حاضر به آبرو گذاشتن بر سر این فریضتین نشده ، بسم الله این ستاد منتظر حضور صادقانه شما در قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه است ، اما چرا جواب ندادیم ، گاهی سوزش سکوت نیشتری سوزنده تر از مسئله گفتاری و نوشتاری است و حامل پیامهایی رساتر می باشد .

, ، ,

این مکتوب پاسخ به نامه شما نیست و حق پاسخ را برای خود محفوظ می داریم ، فقط از باب تذکر و یادآوری است ،

,

ما شما را افرادی دلسوز می دانیم ، سعی کنید دفاع غلط از اسلام نکنید چرا که کسانی بودند بر اثر ناآگاهی گرفتار افراط شدند و با موضع گیری های اشتباه بد نام شدند.

,

تلاش کنید در فضای مجازی نوشته های خود را باز بینی کنید و سطح نوشته ها را به منطق و سلامت گفتار نزدیک نمائید، امر به معروف و نهی از منکر قانون دارد و تبعیت از قانون واجب است ، اینطور نیست که  با لطفاً لطفاً بشود قانون را شکست .

, ،,

ما هم بر این باوریم هر جا که جوانان مخلص ، منطقی، با دانش و بینش و منش برابر ضوابط و شایستگی وارد شدند ، با خلاقیت و ابتکار و ایده های نو توانستند تحول ایجاد کنند .

,

در پایان ، بد اخلاقی تنها در الفاظ چهره به چهره نیست بلکه بد اخلاقی های نوشتاری عذابی سخت تر  دارد، در لسان پیامبر (ص) در کتاب " در محضر پیامبر (ص)" آمده که :هر گناهی توبه دارد مگر بد اخلاقی ، چون آدم بد اخلاق از هر گناهی توبه کند ، به خاطر اخلاقش به گناهی دیگر مبتلا می شود ، چون باعث تضییع حق مردم و بی احترامی به بندگان و عصبانیت زمینه ساز گناهان دیگر می شود از نظر من گناه و حرام است .

, ،,

به خاطر بسپاریم ما با هم دعوای فضایی یا زمینی نداریم به جمع اندیشه ها نیاز داریم و تعمیر قلب های یاغی و ترک خورده .مردم هم به قیم نیاز ندارند ، اگر ما خود را اصلاح کنیم مردم راه را خود می یابند.

, ،,

وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ

,

ارادتمند ، گودرز محمدی

,

انتهای پیام/

]
جمعی از جوانان شهرستان گچساران با نوشتن طوماری از مسئولان فرهنگی انتقاد کردند که چرا برای حل این مشکل چاره ای نمی اندیشند.