آموزش بیش از 29 هزار نفر در زمینه پیشگیری از معلولیت ها در سال گذشته
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شرفی رئیس بهزیستی بیرجند در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها، به صورت منطقه ای زیر نظر بهزیستی و از طریق موسسه مرتبط؛ در شهرستان های بیرجند،سربیشه ،درمیان ،خوسف ،شوسف و نهبندان با نظارت مستقیم مدیریت بهزیستی شهرستان بیرجند  اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

 

,

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه و همچنین داشتن برنامه هدفمند در بحث معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین و اساسی ترین اقداماتی است که برای کاهش آنها باید انجام شود.

,

 

,

مدیر بهزیستی بیرجند ضمن اشاره به این که بخشی  از معلولیت‌ها ناشی از مسائل ژنتیکی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شناسایی به موقع می‌تواند میزان ابتلا به معلولیت را کاهش دهد ؛ توجه ویژه‌ به برنامه‌های پیشگیری از معلولیت ها، از ضروریات است.

,

 

,

شرفی خاطرنشان کرد: واحد پیشگیری بهزیستی بیرجند بر اساس رسالت های محوله یعنی اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی عمومی در ارتباط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی،معلولیت ها ، مشاوره خانواده و اعتیاد را، در برنامه ها و طرح های خود قرار داده است .

,

 

,

وی ادامه داد: محتوای کتب آموزشی طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها شامل پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی،پیشگیری از بیماری  های عضلانی اسکلتی،دانستنی های دوران بارداری،مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث می شود.

,

 

,

شرفی هدف از برگزاری این طرح را آگاه سازی،حساس سازی و افزایش سطح آگاهی افراد در خصوص پیشگیری از معلولیتها و ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد .

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر بهزیستی بیرجند با بیان این که در سال 95 ، 29 هزار و 325 نفر در منطقه بیرجند آموزش طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها را فرار گرفته اند، گفت: از این تعداد، 16 هزارو 956 نفر مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.