درختان چنار کهنسال روستای ورزق شهرستان قاینات ثبت میراث طبیعی می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، عباسی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات با اعلام این خبر گفت: مهندس ملکوتی مدیر پایگاه بیابان لوت و مسئول میراث های طبیعی استان با حضور در شهرستان قاینات از منظره های طبیعی، دشت لاله ها و درختان چنار  تنومند روستای ورزق شهرستان قاینات بازدیدکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود:در این طبیعت گردی که با حضور  اعضاء محترم شورا و دهیار روستا انجام شد، دشت لاله ها و درختان چنار اطراف چشمه و قنات روستای ورزق که شامل 11 درخت کهنسال می باشد مورد کارشناسی و برداشت قرار گرفت که مسئول میراث طبیعی استان  در مقایسه با گونه های ثبت شده  درختان چنار در استان، ثبت درختان چنار روستای ورزق را قطعی عنوان کرد

,

عباسی افزود: شهرستان قاینات به عنوان قطب میراث طبیعی استان خراسان جنوبی 17 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی به صورت تک درخت و مجموعه ای را دارد.

,

وی بیان داشت: در مجموع بیش از چهل اثر طبیعی شامل درختان چنار، گردو، سرو، بنه و بید درقاین وجود دارد که یکی از ظرفیت های مهم گردشگری  است وهرساله درایام مختلف سال مورد استقبال مسافرین و گردشگران قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری قاین گفت:درختان چنار کهنسال روستای ورزق شهرستان قاینات ثبت میراث طبیعی می شود.