اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور در خلیل‌آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تحقق و اجرایی شدن شعار سال باهمت کارشناسان ناظر گیاه‌پزشکی جهاد کشاورزی شهرستان طرح پیش رس کردن انگور از زمستان سال گذشته در شهرستان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه این طرح در سطح شهرستان به صورت آزمایشی عملیاتی شده است خاطرنشان کرد: این روش قابلیت اجرا برای تمام باغات انگور رقم پیش رس شهرستان خلیل‌آباد را دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در ادامه بیان کرد: در زمان به بار نشستن این رقم انگور از مناطق گرمسیر مانند زاهدان و زابل باکیفیت پایین‌تر به بازار عرضه می‌شود که در مقایسه با محصول تولیدی شهرستان در سطح پایین‌تری و اختلاف قیمت بیشتری قرار دارد و همین اختلاف قیمت می‌تواند موجب توجیه‌پذیر بودن این طرح شود.

,

وی هزینه تمام‌شده ثابت اجرای این طرح را در حدود 650 هزار تومان برآورد کرد و گفت: پوشش گلخانه‌ای این طرح بین سه تا چهار سال قابلیت استفاده مجدد را دارد و باعث کاهش هزینه‌های کشاورز می‌شود.

,

طاهرپور در پایان بابیان اینکه در اردیبهشت‌ماه پوشش گلخانه‌ای برداشته می‌شود، تأکید کرد: طرح پیش رس کردن انگور می‌تواند به رونق اقتصادی شهرستان کمک کند و اجرای این طرح در سطح استان کم‌نظیر است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از روش گلخانه‌ای جهت پیش رس کردن رقم پیش رس در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در شهرستان خلیل‌آباد در حال اجرا می‌باشد.