نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین (ع) تیرماه به سامرا ارسال می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ذبیح الله بابایی امروز در گفت و گو با موج رسا; اظهار داشت:نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین (ع) در زنجان ساخته و در شبستان  این حرم مطهر که در مقابل قبور مطهر قرار دارد،نصب خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ادامه داد: برآورد اعتباری این طرح 3 میلیارد تومان می باشد که به همت ستاد عتبات عالیات استان زنجان و نذورات مردم ساخته شده است.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: این پروژه در مرحله نقره کاری است، افزود: قرار بود این پروژه تا پایان فروردین ماه سال جاری اجرای شود که به دلیل مشکلات به وجود آمده در نقره کاری هنوز آماده نشده است.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه این طرح در ابعاد 7 متر طول و 4 متر ارتفاع ساخته می شود، افزود: بدنه اصلی آن از چوب و قسمت روی آن از نقره و قسمتی هم مس کاری است که با آب طلا پوشیده می شود.

,

, ,

بابایی با بیان اینکه تا کنون نقره کاری جواب نداده است، افزود: تلاش می شود تا اوایل تیرماه سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

,

وی با اشاره به اینکه آزمایش های متعددی بر روی نقره انجام شده است، گفت: هنوز نتیجه لازم اخذ نشده است.

,

این مسئول با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات استان زنجان بدون وابستگی به نهاد و ارگان و یا شخص خاصی اداره می شود، گفت:ستاد عتبات عالیات سه وظیفه اصلی اعم از بازسازی حرم، تامین خدمات زائرین و گسترش صحن ها و حرم ها دارد.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به فعالیت های ستاد عتبات عالیات استان زنجان ادامه داد: در چند سال گذشته این ستاد در توسعه صحن ها و بازسازی حرم های مبارک ائمه اطهار (ع) اقدامات لازم را انجام داده است.

,

, ,

بابایی با بیان اینکه ساخت 12 پنجره فلزی گنبد حرمین العسگریین از اقدامات این ستاد است، افزود: درب مصلی امامین کاظمین و درب روکش نقره حرم امام حسین(ع) از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

,

وی از مشارکت مردم زنجان در توسعه صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) خبر داد و گفت:همه پروژه ها و طرح ها فقط با مشارکت مردم و از طریق نذورات آنها انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین (ع) که قرار بود اواخر فروردین ماه نصب شود به دلیل مشکلات به وجود آمده،تیرماه به سامرا ارسال می شود