متاسفانه ارتباط بین علم وتولید برقرار نشده است/ نباید فرصت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی را محدود کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند در اولین کنفرانس علمی فرصت های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی اظهار کرد: باید نقشه راه و استراتژی توسعه صادرات خراسان جنوبی مشخص شود و اتاق بازگانی بیرجند این آمادگی دارد که با همکاری دانشگاه های بیرجند، برنامه استراتژی توسعه صادرات را برای استان تدوین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی افزود: باید پنجره دانش محوری را به روی صنعت استان باز کنیم در غیر این صورت بازارهای خود را از دست خواهیم داد.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با تاکید بر وجود تعامل بین دانشگاه و تجارت، خاطرنشان کرد: عدم تعامل دانشگاه و تجارت در تولید موجب از دست رفتن فرصت های سرمایه گذاری شده و درعصر کنونی که عصر دانش محور بوده، ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از الزامات است.

,

 

,

احتشام با اشاره به اینکه علم، فناوری و تولید سه اصل جدایی ناپذیر هستند، بیان کرد: متاسفانه ارتباط بین این سه مبحث در محیط کسب و کار به خوبی برقرار نشده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه فناوری و کاربرد علم موجب کسب ارزش افزوده می شود، گفت: در شرایط کنونی در بسیاری از بخش ها جای فناوری و علم خالی است.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند تصریح کرد: باید نگاه ما در توسعه اقتصادی، نگرشی فرآیندی باشد.

,

 

,

احتشام با اشاره به اینکه تولید، توزیع و مصرف، حلقه های یک زنجیره هستند، افزود: برای داشتن صادراتی موفق، تولیدات ما نیز باید صادرات محور باشد و باید کالاهایی با بهره وری بالا و قیمت مناسب تولید کنیم که نسبت به کالاهای موجود متمایز و متفاوت باشند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه کالاهای تولیدی باید محصولاتی رقابتی باشند، خاطرنشان کرد: شناسایی بازار هدف صادرات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند بیان کرد: برای داشتن صادراتی موفق باید علم بازار شناسی داشته باشیم و اگرعلم بازاریابی را به درستی اجرا کنیم، می توانیم به بازاری پایدار برسیم.

,

 

,

احتشام تصریح کرد: بازار پایدار موجب تولید و اشتغال پایدار خواهد شد.

,

 

,

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر ساله در نامگذاری سال به یکی از سرفصل های اقتصادی تاکید دارند، گفت: باید به سمت تولیداتی برویم که قابلیت صادرات به بازارهای جهانی را داشته باشد چرا که تولید و صادرات از مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با اشاره به پتانسیل های خراسان جنوبی، بیان کرد: این استان در بخش معدن، علم و دانش دارای مزیت های نسبی است.

,

 

,

احتشام افزود: با توجه به پتانسیل بالای بخش معادن خراسان جنوبی در بحث سرمایه گذاری، باید این بخش را از خام فروشی و فله فروشی دور کنیم.

,

 

,

وی گفت: خراسان جنوبی در زمینه های سنگ و محصولات کشاورزی نیز از مزیت های نسبی بسیاری برخوردار است.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با اشاره به اینکه در بازار افغانستان فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد، بیان کرد: نباید فرصت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی را محدود کنیم و نگاه ما در بازار و در زمینه  فرصت های سرمایه گذاری باید جهانی باشد.

,

 

,

 احتشام خاطرنشان کرد: باید دانش، آگاهی و علم بازاریابی صادرکنندگان به حدی افزایش یابد که به بازارهای جهانی دیگری ورود پیدا کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه برای استفاده از فرصت بازارهای جهانی در صادرات، باید تهدیدها را برداریم، افزود: خوشبختانه برجام توانست برخی از تهدیدها مانند مشکل در نقل و انتقال پول را بردارد.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند گفت: باید نقاط قوت و ضعف را به درستی شناسایی کنیم و برای رونق و توسعه صادرات، بسته ها و مشوق های صادراتی ابلاغ شود تا هزینه های بازارشناسی صادرکنندگان را تامین کند.

,

 

,

احتشام بیان کرد: متاسفانه نمی توانیم محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را مستقیم صادر کنیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: باید زمینه حضور صادرکنندگان در بازارها و نمایشگاه های جهانی فراهم شود.

,

 

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند با بیان اینکه بنگاه های کوچک توان رقابت در نمایشگاه های جهانی را ندارند، گفت: باید در راستای معرفی محصولات، حضور این افراد را در نمایشگاه ها فراهم کنیم.

, رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند ,

 

,

احتشام خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار باید به درستی تجزیه و تحلیل شود.

, احتشام خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار باید به درستی تجزیه و تحلیل شود.,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/ ]
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند گفت: نباید فرصت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی را محدود کنیم و نگاه ما در بازار و در زمینه فرصت های سرمایه گذاری باید جهانی باشد.