خروج بیش از 35 درصد ظرفیت صادرات کشور از مرزهای خراسان جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در  اولین کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد رونق تجاری در استان بودیم و اگر بازارچه های مرزی استان مهیا نمی شد، رونق تجاری نیز شکل نمی گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی با بیان اینکه تردد روزانه بیش از 600 کامیون در مرز نشان دهنده رونق تجاری استان است، گفت: بیش از35 درصد از ظرفیت صادرات کشور از مرزهای خراسان جنوبی خارج می شود که این نیز نشان دهنده رونق تجاری استان است.

,

 

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مرزهای استان همیشه به روی تجار افغانستان باز است، افزود: خراسان جنوبی فرصتی مناسب برای توسعه تجارت با کشور افغانستان بوده و این امر باید رشد یابد.

,

 

,

شهرکی خاطرنشان کرد: نباید به دلیل مشکلات کوچک موجود در مرز، صادرات مرز نادیده گرفته شود.

,

 

,

وی افزود: باید بانکی تخصصی توسط اتاق بازرگانی ایجاد شود تا از این طریق امتیازات و مشوق های صادراتی سرمایه گذاران و تجار نیزعملیاتی شود.

,

 

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که استان مسیر مناسبی برای صادرات و رونق اقتصادی است، گفت: تجار خراسان جنوبی بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در استان هستند.

,

 

,

شهرکی با اشاره به این‌که باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در نمایشگاه های جهانی فراهم کنیم، افزود: بسیاری از صنایع کوچک بوده و توان و تخصص بازاریابی ندارند.

,

 

,

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در بخشی از تولیدات در کشور استثناء است.

,

 

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: صدور مجوز خرده فروشی در مرز یک اتفاق خوب است و باید از این فرصت ها، برای رونق استان استفاده شود.

,

 

,

شهرکی یادآور شد: ظرفیت دانشگاه های خراسان جنوبی فرصتی مناسب برای توسعه سرمایه گذاری هستند چراکه از لحاظ علمی شناخته شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تردد روزانه بیش از 600 کامیون در مرز و خروج بیش از 35 درصد ظرفیت صادرات کشور از مرزهای خراسان جنوبی نشان دهنده رونق تجاری استان است.