برگزاری مسابقات ریاضی کانگورو در شهرستان نی ریز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ مسابقات بین المللی ریاضیات کانگور با هدف استعدادیابی و پرورش ذهن و خلاقیت دانش آموزان در شهرستان نی ریز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض نی ریز؛,

نورالهی سرپرست  مسابقات بین المللی ریاضیات کانگور در شهرستان نی ریز با اعلام این خبر گفت: مسابقات ریاضیات کانگورو با حضور 252 شرکت کننده در 4 مدرسه از شهرستان نی ریز برگزار گردید.

,

وی افزود: ، در رقابتهای ریاضیات کانگورو استفاده از ماشین حساب، خط‌ کش، گونیا و سایر وسایل مشابه مجاز نیست و شرکت کنندگان باید ایده ها و روش های جدید را کشف کنند.

,

نورالهی در خصوص شرکت کنندگان و نحوه برگزاری و مکان مسابقه بین المللی ریاضیات کانگور خاطر نشان شد: از مجموع 252 شرکت کننده در این مسابقات تعداد 88 شرکت کننده دختر که در سالن دبیرستان شهید مدنی به رقابت پرداختند.

,

وی ادامه داد: تعداد 164 داوطلب پسر نیز در مدارس امام خمینی ، شهید قاری نیا ، و مدرسه شهید مبین  روستای بنه کلاغی( بخش قطرویه) در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند.

,

 

,

گفتنی است: این رقابت پنجشنبه 31 فروردین 1396 در 4 مدرسه شهرستان نی ریز برگزار شد.

,

شایان ذکر است: مسابقه ریاضیات کانگورو  همه ساله در آخرین پنج شنبه فروردین و با هدف استعدادیابی و پرورش ذهن و خلاقیت دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می شود.

,

 سؤالات مسابقة ریاضیات کانگورو پنج‌گزینه‌ای و مدت زمان مسابقه ۹۰ دقیقه برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود.

,

لازم به ذکر است: این مسابقه سابقه جهانی دارد و در ایران حدود ۹ سال است که به صورت منظم برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
مسابقات بین المللی ریاضیات کانگور در شهرستان نی ریز برگزار شد.