نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان در خمام برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ش خوبان: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان در خمام با حضور مسولان استانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خوبان,

مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این جشنواره گفت: مدرسه سازی و انجام کار خیر از آموزه های دینی ما به شمار می رود و خیّران در جهت ارتقای تعلیم و تربیت گام بر می دارند.  وی با اشاره به اینکه خیران سرمایه های این نظام هستند ، خاطرنشان کرد: مدرسه سازی مصداق واقعی صدقات جاریه و پیشرفت همه جانبه کشور در سایه  توسعه آموزش و پرورش است.

,

, ,

مقدم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان هم در این همایش گفت: شاخص سرانه فضای آموزشی در کشور ۱۷/ ۵ متر مربع است در حالی که این رقم در گیلان ۷۶/ ۴ مربع  است و این در حالی است که به رغم توفیقات خوبی که داشتیم، نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به شاخص های کشوری هستیم. وی افزود: مدارس نخستین کانون های تعلیم و تربیت هستند و خیران با ساخت و تجهیز مدارس نقش بی بدیل و مانایی در ارتقای فرهنگ کشور ایفا می کنند.

,

تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور نیازمند ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است

,

، غلامعلی جعفر زاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان اظهار کرد: توسعه آموزشی، رونق اقتصادی هر کشوری را فراهم خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه چهار هزار پروژه نیمه کاره آموزشی، فرهنگی و درمانی در کشور وجود دارد گفت: برای اتمام این پروژه ها ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

جعفرزاده اذعان کرد: بالاترین بودجه امسال در کشور۲۲۰  هزارمیلیارد تومان است و با درآمد این چنینی دولت امکان اتمام پروژه های نیمه کاره را ندارد.

,

, ,

وی به واگذاری و تصویب قانون پروژه های عام المنفعه اشاره و تصریح کرد: پروژه های عام المنفعه از جمله مدارس، بیمارستان ها و مجتمع های فرهنگی واگذار می شوند که باید خیرین نوع دوست وارد این عرصه شوند.

,
توسعه پایدار اقتصادی نیازمند هزینه در بخش آموزش است
,

مجید قدمی، معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز(۳۱ فروردین)در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان، گفت: ساختن مدرسه به معنی انسان سازی و فرهنگ سازی است.

,

وی خاطرنشان کرد: شهدا در دفاع از میهن تلاش کردند و امروزه خیرین مدرسه ساز در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و انسان سازی فعالیت می کنند.

,

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: مدرسه سازی و ساخت مسجد جامعه را از آسیب های جدی اجتماعی در امان داشته و تا ابد این کار خیر ماندگار خواهد ماند.

,

, ,

قدمی خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه بیش از منابع در آمدی است بدین وسیله خیرین در تجهیزات مدارس و … بایستی گام های موثری بردارند.

,

وی با بیان اینکه توجه به آموزش توسعه پایدار اقتصادی را فراهم خواهد کرد گفت: بیشتر کشورهای که در جهان حرف نخست علم را می زنند کشورهای هستند که بیشترین هزینه را در بخش آموزش و پرورش متحمل شدند.

,

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: کشورهای پیشرفته و با دانش کشورهای هستند که ۹۱درصد هزینه هایشان در بخش آموزش است.

,

قدمی در پایان گفت: دو و نیم درصد میانگین خیرین کشور را خیرین گیلانی تشکیل داده اند. وسه درصد دانش آموزان کشور در گیلان درس می خوانند.

,

در برنامه ششم ۳میلیارد دلار جهت توسعه آموزشی به تصویب رسیده است

,

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر هم در این مراسم با بیان اینکه مدارس،  گلستان و دانش آموزان گل های جامعه هستند، تصریح کرد: استان گیلان دارای فرهیختگان ارزشمند بوده و با توسعه فضاهای آموزشی نخبگان بیشتری نیز تحویل جامعه خواهد داد.

,

, ,

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه سهم فرهیختگان و نخبگان استان در کشور رتبه خوبی است، گفت: با افزایش و توجه به تجهیزات آموزشی آمار نخبگان گیلان افزایش خواهد یافت.

,

عباسی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم ۳میلیارد دلار جهت توسعه آموزشی به تصویب رسیده است

,

گفتنی است  این مراسم از ۲۳ خیر مدرسه ساز استان گیلان قدردانی شد.

]
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان در خمام با حضور مسولان استانی برگزار شد.