تقدیر از 85 معلم نمونه استانی در هفته معلم سال جاری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اصغر موسوی کیا معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی عصر امروز در نخستین جلسه  شورای آموزش و پرورش استان،  اظهار کرد: در آموزه های دینی به بحث تعلیم و تربیت تاکید ویژه ای شده  و واژه معلم، از مقدس ترین واژه ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به این که بایستی قدر و منزلت معلمان را بیشتر بدانیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی امر تعلیم و تربیت است که همه ساله بخش نامه ای در راستای انتخاب معلمان نمونه صادر می کند .

,

  معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی  با اشاره به این که هر چند انتخاب معلم نمونه کار مشکلی است و از نظر ما،زحمات همه  معلم ها شایسته تقدیر و تشکر است،خاطرنشان کرد:در خراسان جنوبی  بخش نامه های مذکور، بومی سازی می شود.

,

 موسوی کیا ضمن اشاره به این که در انتخاب معلم نمونه شاخص  های خاصی مورد توجه قرار می گیرد، یادآور شد: امسال به ازای هر 200 معلم، یک معلم نمونه انتخاب شده است.

,

وی همچنین از تجلیل از 85 معلم نمونه استان در هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و متذکر شد: از این تعداد 74 معلم نمونه منطقه ای، 10 معلم نمونه استانی و یک نفر نیز نماینده استان در سطح کشور خواهند بود.

,

موسوی کیا با بیان این که در بخش غیردولتی نیز یک معلم نمونه استانی و دو معلم نمونه منطقه ای انتخاب شده، اضافه کرد: امسال مراسم سپاس در طی هفته معلم با حضور استاندار و مدیران برگزار می شود.

,

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر ایجاد فضای شهری در راستای تکریم مقام معلم، اذعان داشت: از  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان درخواست می‌شود برای معلمان در این هفته مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار کنند.

,

علی اصغر بیجاری رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر 11 هزار دانش آموزعشایر استان در 11 منطقه استان تحصیل می کنند 

,

 که تاکنون 3 هزارو 100 نفر در خوابگاه ها سازمان دهی شدند.

,

وی با اشاره به این که خراسان جنوبی سومین استان عشایر است، اظهار داشت: دانش آموزان عشایر بسیار مستعد هستند که هر روز جابه جا می شوند  که نیازمند است بحث ایاب و ذهاب آنان در حد امکان تامین شود.

,

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی در ادامه گفت: نرخ گذر از ابتدایی به متوسطه اول در دختران 87 درصد و در پسران 84 درصد است. 

,

بیجاری از توزیع رایگان کتب درسی در بین دانش آموزان عشایری و محروم خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: امسال 70 درصد دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را با 50 درصد تخفیف می‌گیرند و این موضوع شامل دانش آموزانی است که بر اساس فراخوانی انجام شده در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند.

,

انتهای پیام/

]
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تاکید بر ضرورت ارج نهادن به زحمات معلمین، گفت: همزمان با هفته معلم سال جاری،از تعداد 85 معلم نمونه استانی تقدیر به عمل می آید.