حرکت رو به رشد زبان فارسی در ترکیه اقدامی ستودنی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل آناج، ابراهیم طاهریان در دیدار با برگزار کنندگان چهارمین المپیاد سراسری زبان فارسی در آنکارا، اقدامات صورت گرفته در خصوص گسترش زبان و ادبیات فارسی را یکی از مولفه‌های توسعه روابط فرهنگی برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری چهارمین دوره المپیاد زبان فارسی گام عملی در توسعه روابط فرهنگی میان ایران و ترکیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افزود: حرکت رو به رشد زبان فارسی در ترکیه اقدامی ستودنی است که نقش مهمی در توسعه روابط پایدار میان دو کشور خواهد داشت.

,

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی میان دو کشور، بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرده و اظهار داشت: در دیدارهای روسای جمهوری دو کشور همواره بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید شده است.

,

طاهریان افزود: ریشه‌های عمیق و داشته‌های فرهنگی هر دو کشور می‌تواند زمینه‌ساز پیوند عمیق فرهنگی شود و زبان فارسی این پیوستگی فرهنگی را تقویت می کند.

,

سفیر کشورمان در ترکیه با تاکید بر اهمیت توازن در بخش‌های مختلف روابط میان دو کشور بیان داشت: روابط فرهنگی نیز بایستی مانند سایر بخش ها گسترش یابد و ایجاد توازن در بخش‌‌های مختلف روابط میان دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی گسترش زبان فارسی را موضوع اصلی حضور فرهنگی ایران در خارج از کشور دانسته و برگزاری چهارمین المپیاد زبان فارسی را اقدامی شایسته و درخور تقدیر معرفی کرده و تصریح کرد: امید است با همکاری بخش فرهنگی سفارت و بنیاد بین المللی سعدی، شاهد گسترش بیش از پیش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه باشیم..

,

  انتهای پیام/

]
طاهریان گسترش زبان فارسی را موضوع اصلی حضور فرهنگی ایران در خارج از کشور دانسته و از امیدش برای گسترش بیش از پیش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه سخن به میان آورد.