افزایش ارزش یور به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ تنها ساعاتی پس اعلام نتایج اولیه انتخابات فرانسه و پیشی گرفتن امانوئل ماکرون، نامزد طرفدار اتحادیه اروپا و همچنین تقویت احتمال پیروزی وی در دور دوم انتخابات فرانسه بورس های آسیایی و جهانی شاهد افزایش قابل ملاحظه ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و ین ژاپن بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رای اتریل، رئیس مرکز استراتژی معاملات بانک استرالیا گفت: بازارهای مالی از نتایج دور اول انتخابات فرانسه خشنود به نظر می رسند و مطمئن هستند که امانوئل ماکرون پیروز انتخابات فرانسه در دور دوم خواهد بود.

,

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه  طی دو هفته آینده برگزار می شود.

,

گفتنی است که طبق نتایج اولیه انتخابات فرانسه، «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه‌روی جنبش «پیشرو» و «مارین لوپن» از حزب راست افراطی جبهه ملی نامزد این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه توانستند با کسب بیشترین آراء بر 9 رقیب دیگر خود غلبه کرده و به دور دوم انتخابات راه یابند.این درحالی است که امانوئل ماکرون برخلاف لوپن که مخالف اتحادیه اروپا است ازاروپای واحد حمایت می کند.

,

منبع: اسکای نیوز

,

انتهای پیام/

]
پس از اعلام نتایج انتخابات فرانسه ،ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و ین ژاپن در معاملات بورس آسیایی افزایش قابل ملاحظه ای تجربه کرد.