بیکاری فصلی مشکل بزرگ شهرستان سمیرم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سمیرم خبر، معاون فرماندار سمیرم در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در راستای قدرت بخشیدن به اقتصاد کشور بوده  و از اقتصاد ریاضتی جداست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمیرم خبر,

محمد رضا عسگریان تولید و اشتغال را ادامه اقتصاد عنوان کرد و افزود: با افزایش تولید و حمایت از تولید کننده فرصت های شغلی افزایش یافته و پایدار خواهد شد.

,

وی گفت: شهرستان سمیرم با توجه به پتانسیل دامداری و کشاورزی دچار آمار بالای بیکاری فصلی بوده و مشکل اصلی این شهرستان بیکاری فصلی است.

,

*اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی کشور است

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با تبیین سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال اضهار کرد: دین اسلام و مذهب شیعه یک دین سرشار از شادی و نشاط بوده و وجود ماه هایی همچون محرم و صفر است که به فرموده بنیان گذار انقلاب اسلام را زنده نگه داشته است.

,

جواد فصیحی تصریح کرد: همه ما مسئولان وظیفه تبیین صحیح مبانی دینی برای نسل جدید بوده و عنوان کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت اقتصاد به عنوان اولویت اصلی کشور را دارد.

,

وی گفت: وجود پنج میلیون دانشجو، ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ۳۳ میلیون نیروی آماده به کار از پتانسیل های بالای کشور و سرمایه ای برای پویایی اقتصاد محسوب می شود.

,

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سمیرم افزود: عزت ملی کشور ما در گرو سلامت عمومی، پیشرفت همه جانبه، استقلال کشور که یکی از شعار های اصلی انقلاب بوده قرار داشته که لازمه تحقق آن همدلی و همزبانی تمام دستگاه ها و مردم است.

,

وی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی در سال گذشته توسط سپاه سمیرم با همکاری برخی ادارات افزود: در سال جاری تمرکز محرومیت زدایی سپاه در بخش پادنا می باشد.

,

فصیحی گفت: در بخش پادنا با حضور نیروهای متخصص بسیجی و اعتباری بالغ برا ۱۴۰ میلیارد ریال شاهد پروژه هایی همچون ساخت خانه عالم، بهبود وضعیت آب شرب روستاها، آسفالت و بهسازی مدارس، سرویس بهداشتی و همیاری در طرح هادی روستایی خواهیم بود.

,

*راه را برای سرمایه گذاران باید هموار کرد

,

رئیس ادراه صنعت معدن  و تجارت شهرستان سمیرم در این جلسه گفت: برای تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای عملی شدن آن گام برداشت تا اقتصاد واقعا اقتصاد مقاومتی باشد نه اقتصاد سیاسی.

,

اردشیر نوابی با اشاره به حوزه صنعت شهرستان سمیرم گفت: در سال گذشته با توجه به قول هایی که داده شده بود اما تسهیلاتی در اختیار این صنف قرار نگرفته و پیشرفت هایی که انجام شده با آورده های خود آنان بوده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

,

وی با اشاره به سنگ اندازی برخی ادارات برای سرمایه گذاران گفت: متاسفانه امروز برای معدن داری که اشتغالزایی خوبی در شهرستان ایجاد کرده و همچنین وعده هایی برای ایجاد کارگاه و اشتغالزایی داده موانع تراشی شده است.

,

نوابی از وجود ۸۰۰ نفر بافنده فرش دست باف در شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که انجام شده موضوع شناسنامه دار شدن محصولات و بیمه دار شدن بافنده ها حل شده تا بتوانیم شاهد شکوفایی در این زمینه باشیم.

,

وی از مسئولان ادرات خواست تا خرید های خود را از شهرستان انجام دهند و گفت: با این اتفاق رونق بازار سمیرم افزایش خواهد یافت و با توجه به همکاری شهردار محترم سمیرم به دنبال ایجاد بازار روز در سمیرم می باشیم.

,

منصوری ، مسئول صنف کشاورزی سمیرم با اشاره به مشکل کم آبی در مناطق مختلف شهرستان گفت: پروژه های زیرساختی کشاورزی همچون پروژه آب تنگاب می تواند موجب افزایش اشتغال و حتی مهاجرت معکوس گردد.

,

فخری زاده، بخشدار بخش وردشت اظهار کرد: پس از ایجاد اشتغال بهتر است به موضوع فروش و توزیع تولیدات توجه کرد و آسیب شناسی آن صورت پذیرد.

,

*سپاه و دولت دو بال تحقق اقتصاد مقاومتی شهرستان

,

فرماندار شهرستان سمیرم در جمع بندی جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سمیرم گفت: تولید و اشتغال دو موضوع مهم اقتصاد کشور بوده که برای ساخت ایرانی آباد و آزاد باید به آن توجه فراوان داشت.

,

محمد حسین نصرتی سپاه و دولت را دو بال اقتصاد مقاومتی در شهرستان سمیرم دانست و گفت: برای به اوج رسیدن اقتصاد مقاومتی باید این دو با همکاری و همدلی کامل و در کنار هم گام بردارند.

,

وی گفت: دولت می تواند در موضوع های زیر بنایی همچون فراهم کردن جاده، آب، برق، گاز و ارتباطات گام برداشته تا بتوان سرمایه گذاران بتوانند برای تحقق شعار سال بهتر گام بردارند.

,

نصرتی فرهنگ سازی را از مهمترین لازمه های پویایی اقتصاد دانست و افزود: برای این عمل باید همه با هم امروز استفاده از محصول ایرانی را تبلیغ کرده و نشان دهیم که هر خرید محصول خارجی یک فرصت شغلی را از فرزندانمان خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
محمد رضا عسگریان گفت: بیکاری فصلی با توجه به کشاورزی و دامداری در شهرستان سمیرم مشکل اصلی شهرستان است.