عدم مدیریت جایگاه دفن زباله روستایی باعث آلایندگی اراضی کشاورزی شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، بهزاد شریفی پور در همایش روز جهانی زمین پاک که باحضور فرماندار، مسئولین ادارات و دهیاران شهرستان برگزار شد گفت: به علت عدم مدیریت صیحیح  اکثر جایگاه های دفن زباله روستایی در اراضی ملی و کشاورزی واقع شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,



وی افزود: در سنوات گذشته مدیریت جایگاه دفن زباله روستایی به دهیاران محول شد که عدم مدیریت جایگاه دفن زباله باعث آلایندگی در سطح ارضی کشاورزی شهرستان شده است و باعث زوال و نابودی پوشش گیاهی شده است.


 رئیس اداره منابع  طبیعی و آبخیز داری دهگلان گفت: متاسفانه شعاع 2 الی 3 کیلومتری جایگاه زباله با آلودگی مواجه شده است  و دهیاران با کمک مردم برای جلوگیری از گسترش آلودگی محیط زیست اطراف جایگاه زباله را پا کسازی نمایند.


 وی افزود: بر اثر پوشیدگی زمین توسط زباله  و پلاستیک پدیده پوشیدگی پوشش گیاهی حاصل می شود و تبعات زیست محیطی در اثر کوچکترین بارندگی باعث  ایجاد روان آب سطحی و سیلاب می شود.


شریفی پور درادامه با اشاره به نهال کاری مسیر دهگلان به سنندج گفت: با مشارکت و شناسایی 35 کشاورزان از روستاهای سراب، کروندان، هلیز آباد و مدیریت جهاد کشاوزی حدود 24 کیلومتر نهال غرس شود و برای دولاین با 48 کیلومتر  که به 48 الی 50 هزار اصله نهال نیاز است که سهمیه نهال شهرستان از 5 هزار  به 12 هزار اصله نهال فقط جهت غرس در حاشیه جاده به کشاورزان اختصاص یافت که نگهداری و آبیاری آن نیز برعهده خود کشاورزان است.


وی در بحث حوزه مدیریت آبخیز داری گفت: قرار است در حاشیه سد سورال پروژه هارا متمرکز کنیم و در 9 روستای برخوردار از روستای گزگزاره تا روستای تازه آباد چراغ آباد طرح پروژه آبخیز داری در سطح 17 هزار 676 هکتار انجام شود و کار مطالعاتی آن نیز انجام شده است.


رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری دهگلان افزود: هدف از اینکار بالا بردن در آمد بهره بردار و حفظ منابع آب و خاک و حفاظت از آبخیز داری است با مشارکت دستگاههای اجرایی شهرستان است.


شریفی پور گفت: دشت دهگلان که ظرفیت و پتانسیل در بحث تولید و اشتغال با استفاده از منابع آب وخاک دارد اگر  پروژه تغذیه و پخش سیلاب وجود داشته باشد که این پروژه از پروژه های کلان است که باعث جلوگیری سیلاب و به آبخوان تزریق می شود که بهره برداری به هر طریقی ادامه دارد.
 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس منابع طبیعی دهگلان در همایش روز جهانی زمین پاک گفت: عدم مدیریت صحیح جایگاه دفن زباله های روستایی باعث آلایندگی اراضی کشاورزی شده است.