احتمال جاری شدن سیل در مشگین‌شهر وجود دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، وزش تند باد و بارش باران پراکنده از دیشب در مشگین شهر آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

در جریان این تند باد در برخی محلات شاهد شکسته شدن درختان و ... هستیم.

,

براساس پیش بینی اداره هواشناسی استان، وزش بادهای تند تا ۷۰ کیلومتر برساعت مناطقی از استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

,

بادهای جنوبی با سرعت ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت طی امروز دوشنبه تا ساعت ۱۴ در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، کوثر، سرعین، نیر ، نمین و گرمی تداوم خواهد داشت؛ با تاکید براینکه سرعت باد در شهرستان های ذکر شده گاهی بصورت لحظه ای تا ۹۰ کیلومتربرساعت نیز افزایش خواهد یافت.

,

از بعد از ظهر امروز نیز به تدریج با تغییر جهت بادها از جنوبی به حالت شمالی از شدت سرعت باد کاسته شده، دمای هوا کاهش می یابد.

,

 

,

در برخی مناطق نیز  وقوع رگبارهای آنی، رعدوبرق ، احتمال اصابت صاعقه یا ریزش تگرگ وجود دارد و با توجه به ذوب برف ها در ارتفاعات به دلیل افزایش دما و همراهی با این بارندگی ها، احتمال وقوع سیل نیز وجود دارد؛علاوه بر این، سرعت وزش تندباد غربی تا جنوبی نیز قابل توجه‌ خواهد بود و می تواند تا حد نسبتاً شدید نمود پیدا کند.

,

 

,

مرحله دوم  آشفتگی جوی از اواخر امشب ( بامداد فردا ) آغاز می شود و مرحله سوم و اصلی این آشفتگی به تدریج از سه شنبه کلید خواهد خورد و کاهش محسوس دمای هوا ، مناطق مرکزی و جنوبی و ارتفاعات بالای 750 متری استان اردبیل را در بر می گیرد و سوز شرقی نسبتاً شدید تا شدید از سه شنبه شب تا چهارشنبه در جریان بوده و دمای حسّی را با کاهش دمای واقعی ، به صورت ملموسی پایین می آورد و خطر زیر صفر رفتن دما و سرمازدگی باغات و احتمال بارش برف نیز در برخی مناطق وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
در برخی مناطق وقوع رگبارهای آنی، رعدوبرق ، احتمال اصابت صاعقه یا ریزش تگرگ وجود دارد و با توجه به ذوب برف ها در ارتفاعات به دلیل افزایش دما و همراهی با این بارندگی ها، احتمال وقوع سیل نیز وجود دارد