اشتغال و تولید سلامت جامعه را حفظ می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک آیت‌الله سید احمد میرعمادی؛نماینده ولی فقیه در لرستان ظهر امروز در مراسم زنگ سلامت که در دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد با حضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در جمع دانش آموزان برگزار شد،گفت: مدرسه بانشاط مدرسه‌ای است که دانش آموزان آن در سلامت به سر برند ما باید بدانیم چه چیزی باعث سلامت انسان است و چه عواملی سلامت انسان را به خطر می اندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

وی با بیان این که اساس سلامت انسان روح سالم است،افزود: درقرآن کریم از ایمان به عنوان عامل اصلی سلامت یاد شده است به گونه ای که انسان مومن هرکاری که برای سلامتی اش خطر داشته باشد انجام نمی دهد بنابراین ایمان نگهبان سلامت است.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت:  نماز عامل سلامت است اگر می خواهید در سلامت کامل به سر ببرید به امر نماز اهتمام بورزید چرا که نماز انسان را از زشتی ها پاک می کند.

,

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص) مبنی بر این که روزه بگیرید تا سلامت باشید،بیان کرد: امروزه دانشمندان نیز روی این قضیه تأکید می کنند که اگر می خواهید سلامت روح و جسم تان حفظ شود باید امساک کنید و از پرخوری بپرهیزید.

,

 وی،عامل دیگر سلامت انسان را سلامت دانست و گفت: اسلام دین اجتماعی است و علاوه بر خود باید به فکر نیازهای دیگران باشیم  اگر دانش آموزی از نظر زندگی،لباس و سایر وسایل به اندازه دانش آموز مرفه باشد همه در سلامت هستند.

,

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سلامت جامعه حفظ شود باید تعهد اجتماعی به وجود بیاید  چراکه کار و تولید در سایه سلامت است،اشتغال برای انسان سالم است جامعه ای که اشتغال نداشته باشد افسرده می شود.

,

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: اگر بخواهیم درد جامعه را درمان کنیم باید به اشتغال و تولید روی‌ بیاوریم چراکه اشتغال سبب سلامت است و خانواده‌ای که در آن‌یک بیکار وجود داشته باشد آن خانواده افسرده است بنابراین هرچقدر عوامل بهداشتی و پزشکی در جامعه را رواج دهیم اما بیکاری در آن جامعه باشد آن جامعه، جامعه‌ای بانشاط نیست بنابراین باید به سراغ عواملی که سلامت را به مخاطره می‌اندازد رفت و آن‌ها را شناسایی و ریشه‌کن کرد.

,

وی بااشاره به این که ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در امر سلامت پیشتاز بوده است،ابراز کرد: رتبه ایران در دنیا در امر سلامت رتبه ممتازی است و این نشان می‌دهد همه به دنبال حفظ سلامت عمومی و فردی جامعه هستند و امر سلامت باید با جدیت دنبال شود تا همه امور در مسیر صحیح قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر بخواهیم سلامت جامعه حفظ شود باید تعهد اجتماعی به وجود بیاید چراکه کار و تولید در سایه سلامت است.