شاهرود در مبعث رسول مهربانی غرق شادی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود همزمان با فرارسیدن 27 ماه رجب عید مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شهرستان شاهرود نیز همانند سراسر کشور غرق در شادی و سرور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

مراسم جشن و سرور و شادمانی در مساجد، هیئات مذهبی سراسر شهرستان و امامزاده محمد علیه السلام شهر بسطام برگزار شد.

,

ویژه برنامه های جشن، سخنرانی و مولودی خوانی در حال برگزاری است و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با توزیع شیرینی و شربت عید مبعث را گرامی می دارند.

,

حجت الاسلام حسن رجبی استاد حوزه علمیه شاهرود در حاشیه برگزاری مراسم جشن و سرور در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با تبریک مبعث پیامبر خوبی محمد مصطفی گفت: مبعث نقطه شروع اسلام است در این روز بزرگ حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شد و آغاز بعثت ایشان با قرآن بود.

, نسل شاهوار ,

وی انقلاب ارزش ها و تضمین سعادت بشریت را یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم صلی الله عنوان و اظهار کرد: جهان در آن زمان در جهالت، غارتگری، ظلم و ستم و دوری از اخلاق به سر می برد و شبه جزیره عربستان بویژه در شهر مکه وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدی حاکم بود و اعراب بت پرست بودند.

,

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: اما در آن روزگار بعثت پیامبر باعث انقلاب ارزش ها و نقطه عطفی در پایان یافتن بدی ها و پلیدی ها بود و این موضوع به اندازه ای حائز اهمیت است که در سوره احزاب به انقلاب ارزش ها به عنوان یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم صلی الله تاکید شده است.

,

رجبی احیای توحید، اجرای عدالت، توسعه عدالت اجتماعی و درمان دردهای روحی و روانی بشر را از دیگر اهداف بعثت آخرین پیامبر خدا عنوان کرد.

,

وی با تاکید برا اینکه پیامبر الگویی برای چگونه زیستن و اسلام باعث هدایت و سعادت انسان هاست بیان کرد: پیامبر اکرم چنان زیبا به تربیت دینی می پرداخت که افراد ابتدا اطمینان کامل به ایشان پیدا می کردند و باور داشتند که هر چه پیامبر می گوید درست است و به عنوان امین ایشان را قبول داشتند.

,

در روز مبعث پیامبر رحمت برای نجات و سعادت بشر به مقام نبوت رسید، او آمد تا الگویی باشد برای چگونه زیستن و هدایت و سعادت انسان ها.

,

انتهای پیام/

]
همزمان با فرارسیدن ۲۷ رجب شهرستان شاهرود در عید مبعث رسول مهربانی غرق در نور و سرور شد.