بیانیه نیروهای کرد دموکرات سوریه پیرامون تهاجم ترکیه به مواضع این گروه در سنجار سوریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛نیروهای دموکرات کرد طی بیانیه ای در خصوص حمله هوایی ترکیه به مواضع این گروه در سنجار اعلام کردند: این دشمنی ها در پی تحقق پیروزی هایی است که نیروهای دموکرات کرد برای آزاد سازی رقه به دست آورده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این بیانیه افزود:ترکیه تلاش دارد تا از طریق چنین اقداماتی،فشار نیروهای کرد به داعش را کاهش دهد و مانع پیش روی این نیروها به سمت رقه گردد.

,

این بیانیه حمله خصمانه ترکیه را به نیروهای دموکرات کرد سوریه شدیدا محکوم کرد و توضیح داد:در پی حمله هوایی ترکیه و بمباران مواضع نیروهای کرد 20 نفر کشته و ده ها تن دیگر مجروح شده اند.

,

نیروهای  کرد دموکرات طی این بیانیه افزودند: با وجود اینکه 6 سال است که نیروهای کرد خود را به پیمان ها بین المللی حسن همجواری متعهد می دانند اما ترکیه استمرار این روابط را طی حملات بی شمار خود علیه شهروندان و نیروهای کرد در شمال سوریه به خطر انداخته است.

,

در پایان این بیانیه آمده است: ما نیروهای کرد خواهان مداخله بین المللی برای پایان دادن به وضع موجود و رفع تحرکات خصمانه علیه اراضی خود در سوریه هستیم.

,

گفتنی است جنگنده های ترکیه دیروز سه شنبه، مواضع نیروهای دموکرات کرد سوریه (پیشمرگه) در سنجار  را بمباران کردند که در پی آن ده ها تن از عناصر پیشمرگه کشته و زخمی شدند.

,

منبع:اسپوتنیک

,

انتهای پیام/

]
نیروهای دموکرات کرد طی بیانیه ای در خصوص حمله هوایی ترکیه به مواضع این گروه در سنجار اعلام کردند: این دشمنی ها در پی تحقق پیروزی هایی است که نیروهای دموکرات کرد برای آزاد سازی رقه به دست آورده اند.