برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ٩٦ سرایان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسرایان بیدار،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی ، تولید –اشتغال ) در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

 در ابتدای این جلسه ، رمضانی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ؛ ضمن ارائه دستور کار جلسه گفت : شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری می شود ؛ به منزله ریل گذاری برنامه های مردم و مسئولین در آن سال و حتی سالهای آینده می باشد.

,

وی افزود:  اگر ما خواسته باشیم بحث اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم ؛ بایستی تولید و اشتغال را که به هم تنیده است ؛ تقویت کنیم ؛ زیرا  تولید ، اشتغال و مصرف محصولات داخلی از شاخصه ها ی اصلی رشد می باشد.

,

    دبیر شورای فرهنگ عمومی ایجاد زیرساخت های لازم جهت تشویق سرمایه گذار ، حمایتهای بانکی از تولید کنندگان ، تقویت واحدهای تولیدی و سوق دادن جوانان به تحصیل در رشته هایی که مورد نیاز کشور در جهت تولید و اشتغال هست را به عنوا ن راهکارهایی جهت تولید و اشتغال دانست.

,

حجه الاسلام والمسلمین نجمی پور ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی با تبریک بعثت پیامبر (ص) گفت : روز بعثت پیامبر ، روز میلاد عاطفه ها و احیای ارزشهاست . پیامبر به تعبیری با بعثت  و رسالتشان با جهل ، فساد ، تباهی ، زنده به گور کردن دختران ، فسق و فجور مبارزه کردند. امروز هر چه داریم به برکت بعثت پیامبر می باشد.

,

    رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شعار سال و اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: تکرارنام سال با رویکرداقتصادی نشان دهنده این است که اولویت امروز بحث اقتصاد مقاومتی است .

,

   امام جمعه سرایان افزود : اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد جهادگونه ، یعنی جهادی عمل کردن ، این برای مسئولین و مردم میدان مبارزه است . لذا  با اقتصاد مقاومتی نباید منفعلانه برخورد کرد بلکه سیاست تهاجمی و پویا برای ساخت اقتصاد مستحکم و درون محور باید مورد توجه همه قرار گیرد.

,

 وی با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی خاکریز مقاوم در برابر پاتک های دشمن است خاطرنشان کرد : گفتمان اقتصاد مقاومتی پادزهری در مقابل دسیسه ها و طراحی از پیش تعیین شده دشمن است که باید بین دولت ، ملت ، رسانه ها فراگیر شود.

,

    نجمی پور، تبلیغ و ترویج شعار سال توسط رسانه ها ، اعتقاد جدی به ضرورت شعار سال و رفع مشکلات و معضلات بیکاری  را از راهکارهای گفتمان اقتصادی مقاومتی دانست .

,

 

,

کریمی ،  فرماندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به برخی آمارها و مقایسه ایران با سایر کشورها از لحاظ اقتصادی و پیشرفت ایران با توجه به افق ١٤٠٤ گفت: ما بایستی  این باور را در مردم ایجاد کنیم که خودشان شغل ایجاد کرده و تولیدکننده باشند.

,

 وی در ادامه با ارائه تعریفی از رشد اقتصادی و عوامل افزایش  این امر ؛ بحث عدم تفکیک اراضی کشاورزی شهرستان ، استفاده از  انرژی خورشیدی ، سرمایه گذاری در داخل شهرستان بجای بردن سرمایه در سایر شهرها ، ظرفیت  سازی در بحث کویر و جذب سرمایه گذار در مناطق گردشگری ، نمایشگاه دائمی جهت فروش محصولات صنایع دستی و بومی شهرستان ، تشکیل کمیته بهینه سازی مصرف انرژی ، ایجاد سردخانه جهت میو ه و فراوری محصولات کشاورزی ، آموزش رشته های فنی و حرفه ای و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و دامی از طریق الگو برداری و بازدید های خارج از شهرستان را از جمله راهکارهای عملی در جهت تحقق شعار سال دانست.

,

انتهای پیام

]
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان درسال96 بادستورکاراقتصادمقاومتی،تولیدواشتغال برگزار شد.