این روز ها همه احساس تکلیف می کنند!/وقتی سیل عظیم نامزدهای شوراها کار را برای مردم سخت می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اورامانات، براستی ایجاد یک جامعه مردم نهاد واقعی که در آن رای من و تو به ثمن بخش فروخته نشود تا ما شویم از همین انتخابات ها آغاز می گردد.مسئولیت پذیری دولتمردان و پاسخگو بودن آنها را باید تمرین نمود و جز با ممارست وادار نمودن مقامات انتسابی و انتخابی به ادای دین و استیضاح آنها جامعه هیچگاه از بی تفاوتی اجتماعی رهایی نیافته و نمی توان جامعه ای مدنی متکی بر آرای عمومی بنا نهاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اورامانات, اورامانات, اورامانات, ، براستی ایجاد یک جامعه مردم نهاد واقعی که در آن رای من و تو به ثمن بخش فروخته نشود تا ما شویم از همین انتخابات ها آغاز می گردد.مسئولیت پذیری دولتمردان و پاسخگو بودن آنها را باید تمرین نمود و جز با ممارست وادار نمودن مقامات انتسابی و انتخابی به ادای دین و استیضاح آنها جامعه هیچگاه از بی تفاوتی اجتماعی رهایی نیافته و نمی توان جامعه ای مدنی متکی بر آرای عمومی بنا نهاد.,

 

,

چرا که معتقدم تا احترام نهادن به رای خود و دیگران که در آن از همه حقوق خود بهره کامل ببریم و حقوق همه انسانها و عالم هستی را رعایت کنیم راهی بس طولانی در پیش داریم.

,

 

,

در بررسی صلاحیت های کاندیداها، آنهائیکه مامور بررسی صلاحیت های افراد می شوند خود باید دارای رزومه ای بالاتر از شرایط داوطلبان و شرایط اعضای شورای شهر و روستا باشند. در آن صورت شهر درگیر حاشیه های نامعقول سیاسی و اجتماعی نخواهد شد.

, خود باید دارای رزومه ای بالاتر از شرایط داوطلبان و شرایط اعضای شورای شهر و روستا باشند, ., ., در آن صورت شهر درگیر حاشیه های نامعقول سیاسی و اجتماعی نخواهد شد.,

 

,

با وجود این افرادی که لایق پذیرش مسئولیت هستند حاشیه نشین و میدان را برای حضور دیگرانی که یا علمش را ندارند و یا تعهد اخلاقی را کسب نکرده اند یا فاقد رفتار مسئولانه فردی و عمل صالح تعریف شده قرآن هستند و بعضا با نگاهی کاسبکارانه به خود ابراز وجود می دهند و رای من و شما را طلب می نمایند, فراهم می نمایند تا بدینوسیله عمر گرانبها را با انگشت حسرت در دهان به جهت لغزشی که پای صندوق رای داشتیم سپری کنیم و ما پیر شویم و شهر فرسوده..... و کیل و مسئول - نعوذوا بالله- بی مسئولیت فربه و مرفه و بازخواست الهی و خون هزاران عزیزی که صادقانه از خود گذشتند تا خود را بسازیم, تند و گزنده..... واما.... شاید کمتر اداره و کارخانه ای برای پذیرش کارکنان خود به هرکسی اجازه ورود و کار دهد.

,

 

,

زمانی ما که در مراتع روستایمان علف چینی داشتیم پدر مرحوم من هرگز کارگرانی که مهارت علف چینی نداشتند بکار نمی گرفت و هرگز کار بدون داس را نمی پذیرفت چون باور داشت موجب انقراض علفهای نادر مراتع و هدر رفت هزینه های درنظر گرفته می شد. و بر همین منوال کمتر بیماری بدنیال حاذق ترین پزشک نیست ولو آنکه در اطرافش دهها پزشک با تواناییهای مختلف وجود داشته باشند.

,

 

,

قطعا حکایت شورای شهر و روستا که تنظیم کننده نحوه زندگی شهروندان و معماری شهر است امری بسیار مهمتری است. سیل فراوان نامزدهای شورای شهر کار را برای مردم بسی سخت نموده است. • نبود مراکزی که رزومه و عملکرد نامزدها را ارزیابی و سپس معرفی کنند • عدم وجود احزاب دارای اساسنامه و برنامه مدون پاسخگو • ظهور و غروب گروههای مختلف در ایام انتخابات • سهولت ثبت نام همه در انتخاباتها حتی ریاست جمهوری • عدم التزام به پاسخگویی واقعی در برابر عملکر خود در طول یا انتهای دروان عضویت • عدم دخالت دادن نهادهای دانشگاهی و علمی معتبر در معرفی نامزدها و در برنامه ریزی ها • قانون گریزی و قانون سازی نمایندگان مردم در چنین نهادهایی • بی تفاوتی اجتماعی آحاد ملت نسبت به عملکرد منتخب ها و منتسب ها و فراموشی وظیفه دینی امر به معروف و نهی از منکر • ................... متاسفانه برای مردم چاره ای جز رای به نزدیکان و اقوام باقی نگذاشته است.

, . • ,  • ,  • ,  • ,  • ,  • ,  • ,  • ................... ,

 

,

از ایردادت مهم موجود در قوانین شورای شهر و روستا تعیین تعداد اعضا برحسب جمعیت است. و این موضوع برای یک مجموعه بسیار تاثیر گذار معیار مناسبی نمی باشد.

,

 

,

اگر نبود لزوم پذیرش تصمیمات شورا از سوی همه و لزوم تمکین همه آحاد جامعه براین مبنا که اعضای شورای شهر نماینده آحاد جامعه هستند می بایست معیارهای علمی تری برای گزینش اعضای شورا طرح و تدوین شود. معیارهای که در آن وظایف شورای شهر و نیازمندی های شهر به تخصص های مختلف طبقه بندی و آن گاه بر حسب وسعت یا جمعیت یا گستردگی کار برای هر نیازمندی, یک الی چند نفر متخصص حاذق و اخلاق مدار انتخاب گردند.

,

 

,

شاید لزوم ارائه تایید چند مرکز و نهاد و افراد معتبر علمی و دینی و مذهبی و اجتماعی قبل از ثبت نام اولیه اولین و آسان ترین گام برای قدم گذاشتن در تعیین سرنوشت و آینده شهر و مردمانش باشد. هرچند تعدادی از نامزدها با مراجعه به چنین نهادها و شخصیت های معتبر اجتماعی و دینی و علمی سعی در تامین نظرات آنها دارند ولی این امر باید قبل از ثبت نام صورت گیرد. ضمنا , افرادیکه مامور بررسی صلاحیت های افراد می شوند خود باید دارای رزومه ای بالاتر از شرایط داوطلبان و شرایط اعضای شورای شهر و روستا باشند. در آن صورت شهر درگیر حاشیه های نامعقول سیاسی و اجتماعی نخواهد شد.

,

انتهای خبر/

]
در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر، افرادی که مسئول بررسی صلاحیت های افراد می شوند خود باید رزومه ای بالاتر از شرایط داوطلبان و شرایط اعضای شورای شهر و روستا داشته باشند.