کاهش منابع ارزی خراسان شمالی در سال ۹۵
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،مجیدپورعیسی،رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه خراسان شمالی در اولین سمینار بین المللی تخصصی  فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بازار عراق یکی از نقص های بزرگ در استان در حوزه تجارت را موضوع بازاریابی اعلام کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک, ،مجیدپورعیسی،رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه خراسان شمالی در اولین سمینار بین المللی تخصصی  فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بازار عراق یکی از نقص های بزرگ در استان در حوزه تجارت را موضوع بازاریابی اعلام کرد,  .,

وی افزود: اگر این فرصت در بخش کشاورزی ،صنعتی،گردشگری در اختیار فعالین بخش خصوصی قرار گیرد ارزش افزوده در بخش اقتصادی بسیار قابل توجه خواهد شد.

, .,

پورعیسی بابیان اینکه سال 95 نتوانستیم به اندازه عملکرد سال 94 منابع ارزی در استان داشته باشیم ،گفت: در این راستا باید آسیب شناسی شود و امسال باید به هر نحو کاری در این حوزه انجام دهیم تا جبران مافات شود وبه گونه ای کار شود تا فرصت ها شناسایی شود.

, .,

وی متذکر شد: شرکت هایی که در بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی در حوزه فرصت های تجاری و سرمایه گذاری گام بردارند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

,

وی اظهار کرد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، از مصوباتی که در استان به تصویب برسد، حمایت می کند.

,

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان از فعالین اقتصادی و بخش خصوصی خواست، کار خود را تنوع دهند تا اگر ریسک در کاری وجود داشت در جایی دیگر جبران شود.

, .,

وی حاصل برگزاری این سمینار را هدف گذاری برای شناسایی بازار عراق ،محصولات خاص،ارزش افزوده منابع ارزی عنوان کرد.

, .,

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیزدر این سمینار گفت: این سمینار در راستای بهره مندی از توانمندی های بیشتر هر دو کشور به صورت تخصصی به منظور مبادلات تجاری و اقتصادی در حال بر گزاری است.

, .,

محمد صمدی همچنین هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی تجار و بازرگانان و صادرکنندگان استان با فرصتهای تجاری بازار عراق، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی - تجاری دو کشور و گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف اعم از تجارت، صنعت و خدمات، شناخت و رفع مشکلات ، توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و مناسبات اقتصادی برشمرد.

,

وی به حدود 100 کارخانه کوچک،متوسط و بزرگ در استان اشاره کرد  که از مزیت های زیادی برای سرمایه گذاری بر خوردار هستند.

,

وی 310 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور ترکمنستان را از جمله مزیت های خوب و فرصت مناسب در بحث  تولیدات صنایع دستی و...عنوان کرد.

, .,

انتهای پیام/

]
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه خراسان شمالی بااشاره به کاهش منابع ارزی در استان طی سال گذشته،گفت: سال 95 نتوانستیم به اندازه عملکرد سال 94 منابع ارزی در استان داشته باشیم.