وعده هایی که دولت تصویب کرد اما به سرانجام نرسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، تصویب طرحی در هیات دولت به معنی این نیست که آن طرح حتما نهایی و عملیاتی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

بازگشایی گمرک تازه کند و اصلاندوز، الحاق اجیرلو، دوست کندی و آغدام به شهر پارس آباد در دولت قبلی تصویب شد اما هیچ وقت محقق نشد.

,

الحاق بخش هایی از مغان به منطقه آزاد ارس در همین دولت به تصویب رسید ولی به سرانجام نرسید.

,

به احتمال زیاد ایجاد بندر خشک در اصلاندوز که در آستانه انتخابات به تصویب دولت رسیده در زمره طرح های عقیم قرار خواهد گرفت.

,

در ثانی ایجاد بندر خشک در اصلاندوز، در دراز مدت نه تنها نفعی برای پارس آباد نخواهد داشت بلکه این شهرستان را با بن بست و رکود مواجه می کند.

,

در صورت نهایی و عملی شدن این طرح و اتصال راه آهن اردبیل از نقطه مرزی اصلاندوز به آذربایجان و همچنین ایجاد بندر خشک و گذر مرزی از قلی بگلو تبریز و شروع فعالیت قطار باکو - تبریز و ... این رکود و بن بست بیشتر به چشم خواهد آمد و حتی دامنگیر بیله سوار نیز خواهد شد چرا که در این صورت گمرک بیله سوار دیگر آن رونق و اهمیت و کارایی گذشته را نخواهد داشت و گمرک تازه کند پارس آباد، دیگر تا ابدالدهر تعطیل خواهد شد.

,

ضمن اینکه با راه اندازی بندر خشک و خط ریلی در اصلاندوز، راه برای ارتقای این بخش به فرمانداری و به دنبال آن منفک شدن این منطقه از پارس آباد هموارتر می شود که در این صورت تبدیل پارس آباد به فرمانداری ویژه نیز به رویای دست نیافتنی مبدل خواهد شد.

,

البته خدمت رسانی به مردم فهیم و نجیب اصلاندوز  و اجرای طرح های توسعه ای در این بخش، حق مسلم مردم این خطه است و ما به هیچ عنوان مخالف آن نیستیم ولی باید دولت در تخصیص طرح ها و توزیع امکانات و اعتبارات بین مناطق مختلف کشور و استان، همواره عدالت را مد نظر و نصب العین قرار دهد و طوری عمل کند که اجرای طرح در منطقه ای به محرومیت و عقب ماندگی منطقه ای دیگر نینجامد.

,

اسداله فولادی/ خبرنگار و روزنامه نگار

,

انتهای پیام/

]
بازگشایی گمرک تازه کند و اصلاندوز، الحاق اجیرلو، دوست کندی و آغدام به شهر پارس آباد در دولت قبلی و الحاق بخش هایی از مغان به منطقه آزاد ارس در همین دولت به تصویب رسید اما به سرانجام نرسید.