30 درصد از مدارس کشور فرسوده است/ نیازمند 180 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت نوسازی مدارس هستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد تقی نظر پور صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال احداث آموزش و پرورش تربت حیدریه درگفت‌وگو با خبرنگار تابان تربت، اظهار کرد: کسانی که پروژه‌های عمرانی را کلنگ می‌زنند باید به این نکته توجه داشته باشند که وقتی اعتبار و بودجه‌ای وجود ندارد نباید بدون کار کارشناسی و تامین اعتبار وعده بدهند، زیرا عدم تامین اعتبار مانع از انجام کار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی یادآور شد: پیش از این کلنگ احداث سالن اجتماعات آموزش و پرورش و دبیرستان امیر کبیر تربت حیدریه با حضور مرتضی رئیسی، رئیس وقت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مسئولان شهرستان در 29 مهرماه پارسال گلنگ زده و قرار شد تا ظرف مدت 18 ماه این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

,

 

,

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد از مدارس کشور شامل 120 هزار متر مربع فضای آموزشی فرسوده و نیازمند مقاوم سازی و تخریب و نوسازی است.

,

 

,

نظر پور ادامه داد: برای مقاوم سازی و تخریب و نوسازی مدارس کشور، 180 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 60 هزار میلیارد آن باید برای مقاوم سازی و 120 هزار میلیارد ریال دیگر برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شود.

,

 

,

وی هدف اصلی بازدید چند ساعته از پروژه‌های آموزش و پرورش را برآورد نقشه‌ها و نیازهای نظام تعلیم و تربیت هر منطقه عنوان کرد و گفت: پس از برآورد نیازها و مشکلات هر منطقه تصمیماتی اتخاذ می‌شود و با در نظر گرفتن منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها به مناقصه و با تعیین پیمانکار احداث آن آغاز خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر 30 درصد از مدارس کشور شامل 120 هزار متر مربع فضای آموزشی فرسوده و نیازمند مقاوم سازی، تخریب و نوسازی است.