پاک‌سازی پارک جنگلی خلیل‌آباد از زباله توسط جوانان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، صبح امروز تعدادی از دوستداران محیط زیست خلیل‌آباد در اقدامی هماهنگ و خودجوش اقدام به پاک‌سازی پارک جنگلی این شهرستان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

در این مراسم تعداد 20 نفر از دوستداران محیط زیست با همراهی و مشارکت شهرداری خلیل‌آباد و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حضور داشتند.

,

 

,

محمد مظلوم پناه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی، در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ و صیانت از محیط زیست از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

, یار خراسانی,

 

,

 وی بابیان اینکه هرگونه فعالیتی که باعث آلودگی و تخریب محیط زیست شود بر اساس اصل 50 قانون اساسی ممنوع است، خاطرنشان کرد: آیات و روایات متعددی در خصوص اهمیت حفظ محیط زیست وجود دارد.

,

 

,

مظلوم پناه همچنین ادامه داد: بر اساس سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، مشارکت کلیه اقشار جامعه در حفظ محیط زیست لازم و ضروری است.

,

 

,

وی بابیان اینکه چنانچه خواسته باشیم محیط زیست حفظ شود لازم است همه شهروندان، احساس مسئولیت و در این زمینه مشارکت کنند، تصریح کرد: سعی کنیم زباله کمتری تولید کنیم، زباله‌ها را در منزل و محل کار تفکیک و جداسازی کنیم و هنگام خرید حتماً از کیسه‌های پارچه‌ای بهره گیریم.

,

 

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد با اشاره به فصل زادوولد وحوش بیان کرد: با توجه به اینکه بهار فصل تخم‌گذاری و جوجه آوری پرندگان و فصل زادوولد وحوش است همشهریان در صورت حضور در محیط زیست از دست زدن و برداشت تخم پرندگان و نوزادان وحوش پرهیز کنند.

,

 

,

وی در پایان تأکید کرد: همشهریان گرامی در صورت مشاهده تخلفات شکار و صید مراتب را به پاسگاه‌های انتظامی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به شماره 57725764 و 09158236196 گزارش کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
جمعی از جوانان خلیل‌آبادی درحرکتی خودجوش، پارک جنگلی این شهر را از زباله‌‌های به‌جای مانده از گردشگرانT نظافت و پاک‌سازی کردند.