فراهم شدن زیر ساخت ارتباطی 875 شعبه اخذ رای در استان یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزد آوا، رئیس کمیته فناوری و  اطلاعات  ستاد انتخابات استان یزد با حضور در جمع خبرنگاران  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیک در استان یزد گفت: بنابر پیش بینی هایی که قبلا انجام داده بودیم و زیر ساخت های ارتباطی فراهم شده از مجموع 876 شعبه اخذ رای زیرساخت ارتباطی 875 شعبه فراهم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا،,

محمد حسین زارع  افزود: در 3-4 ماه گذشته که کمیته  فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تشکیل شده بود علاوه بر فراهم کردن زیر ساخت های ارتباطی، عوامل فنی برای شعب اخذ رای مشخص شد و آموزشات لازم و نرم افزارهای مربوطه فراهم شد.

,

وی تاکید کرد: از 25 فرآیند انتخابات، 24 فرآیند آن به صورت الکترونیکی در استان انجام می شود. تنها یک فرآیند و آنهم صدور رای و اخذ رای از رای دهندگان است که در بعضی شعب مکانیزه است و برخی به صورت دستی انجام خواهد شد.

,

زارع بیان داشت: در استان یزد در شهرهای اردکان و میبد انتخابات شورای اسلامی به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود، یعنی صدور تعرفه و اخذ رای هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در بحث تمام مکانیزه اطلاعات اخذ رای بر روی حافظه صندوق ها ذخیره می شود. بنابراین در شعب اخذ رای اردکان و میبد بعد از پایان رای گیری بین 15 تا 30 دقیقه عملیات تجمیع آرا انجام می شود و امکان اعلام نتایج وجود دارد.

,

رئیس کمیته فناوری و  اطلاعات  ستاد انتخابات استان یزد تاکید کرد: در حال حاضر 98 درصد شعب استان همه به صورت آنلاین کار احراز هویت رای دهندگان را انجام می دهند.

,

انتهای پیام/آ

]
رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: بنابر پیش بینی هایی که قبلا انجام داده بودیم و زیر ساخت های ارتباطی فراهم شده از مجموع 876 شعبه اخذ رای زیرساخت ارتباطی 875 شعبه فراهم شد.