آرامش مسکن مهر کاج این بار قربانی سمفونی فاضلاب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، متاسفانه ساخت بدون دقت مسکن و فراهم نکردن امکانات لازم برای اقامت ساکنین آن باعث می شود علاوه بر زیر سوال بردن اصل یک طرح ،آرامش نیز از ساکنین آن سلب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

از مسکن مهر کاج در گنبدکاووس میتوان به عنوان یکی از مصداق های این مسئله یاد کرد و شاهد این ادعا یادداشتی است که از سوی یکی از ساکنین آن به این پایگاه اطلاع رسانی ارسال شده است.

,

این شهروند گنبدی به همراه صوتی که ازصدای فاضلاب ساختمان گرفته شده در یادداشتی ارسالی نوشته است:

,

این صدای تالاب آلماگل نیست این صدایی است که هرشب ساکنین مسکن مهر کاج با آن تا صبح سر می کنند!

,

اینجا شهروندانی زندگی می کنند که عوارض و هزینه های زندگی شهر نشینی را پرداخت می کنند اما از کمترین امکانات شهر نشینی بهره ای نمی برند.

,

آیا مسئولین خودراضی می شوند یک شب در این محل زندگی کنند ، راضی می شوند به استقبال و یا بدرقه مهمانشان بروند و این صدا در فضا طنین انداز شود؟!
در ادامه یادداشت این شهروند آمده است: ساکنین مسکن مهر کاج از معضلات زیادی رنج می برند که مورد ذکر شده یکی از آنهاست و برشمردن باقی مشکلات خالی از لطف نباشد:

,
,

بهداشت محیط، تقریبا اینجا معنایی ندارد تا جایی که فاضلاب خانه ها در محوطه جاری است و بی شک با فرارسیدن روزهای داغ تابستان می تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد. خودتان را جای ما بگذارید و فرزند ما جای فرزند شما ، آیا راضی می شوید فرزندتان دچار کوچکترین بیماری شود؟

,

انباشت زباله و عدم جمع آوری به موقع آن نیز معضل دیگر این منطقه است که بوی نامطبوع آن همیشه نوازگر مشام ساکنین و مهمان های ماست! و تا چشم کار می کند بلوار ها ، میدان و باغچه هایی که مثلا به نام سهم فضای سهم این مسکن مهر است به محلی برای دپوی زباله و نخاله ، جولان موش ها، گربه ها و دیگر حیوانات موذی تبدیل شده است.

,

فضای سبز مناسب و محل بازی هم پیش کش و این 160 خانوار ساکن این مسکن بی مهر، نه تنها سهمی از این بخش نبرده اند ، داشتن چنین مکانی برایشان به رویایی بدل شده است.

,

کمی تحمل کنید هنوز هم بی مهری هست از نبود یک مسجد و حسینیه برای کمترین عرض ارادت به اهل بیت و به جا آوردن مراسمات مذهبی خود، تا ساختمان هایی که پس از گذشت 4 سال هنوز آسانسور هم ندارند و خدا به داد پیرزن و پیرمردهایی برسدکه باید مشقت پیمودن پله های 4 طبقه را به جان بخرند و قطعا در این مشقت ها با دعایی یادی هم از شما مسئولین خواهند کرد.

,

به عنوان یکی از ساکنان این مسکن مهر از مسئولین دعوت می کنم تنها برای چند ساعت مهمان خانه های گرم ما شوند تا شاید باحضورشان و شنیدن بخشی از سمفونی دردهای مسکن مهر کاج، حقوق شهروندی راکه فقط در شعارها شنیده ایم در عمل هم احساس کنیم.

,

انتهای پیام/

]
آرامش از جمله مهمترین ویژگی های یک مسکن است تا ساکنین آن فارغ از آسیب های بیرونی شهر و دیار خود در سرپناهی سالم، روح و جسم خود را به آرامشی شیرین دعوت کنند.