برجام موشکی و‌ منطقه ای کلید خورد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"، آمریکا و غرب چارچوب تحریم ها را حفظ کرده اند تا با استفاده از آن، ایران را بر سر مسائل منطقه ای وموشکی سر میز مذاکره بیاورد، برای اینکه آمریکا و غربی ها را مجبور به اجرای تعهداتشان کنیم دو راه بیشتر پیش رویمان نیست:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس"،,

اول اینکه، در درون کشور از مبالغه و استفاده جناحی درباره برجام دست برداریم و صراحتا اعلام کنیم که آمریکا با نگه داشتن تحریم ها نقض برجام کرده و نهایتا یک اجماع ملی برای اینکه طرف مقابل به تعهداتشان عمل کنند ایجاد نماییم. البته این دولت علاقه و ظرفیتی برای تحقق راهکار اول ندارد.

,

راهکار دوم نیز این که مردم با یک گزینش هوشمندانه و معنادار در انتخابات96 یک تغییر راهبردی در حوزه سیاست داخلی و خارجی ایجاد نمایند. اما این هم نشد و پیامی که به دنیا مخابره شد این بود که محیط داخلی ایران، لغو نشدن تحریم ها چندان برایش مهم نیست و مهیای آغاز مذاکره بر سر موضوعات جدید هستند. هجمه روحانی به موضوعات موشکی و منطقه ای در ایام انتخابات پیچیدگی ها را نیز افزونتر کرد.

,

امروز اما مطلع شدیم که وزیر خارجی آمریکا از آمادگی اش برای مذاکره با ظریف خبر داده و از آن سو وزیر دفاع آمریکا در عربستان اعلام کرده که ایران از آزمایش های موشکی و حمایت از تروریسم دست بردارد و‌ قرارداد بی سابقه ی فروش۱۱۰ میلیارد دلاری سلاح به عربستان را امضاء کرد.

,

این نشانه ها یعنی اینکه آمریکا مهیای اجرای پروژه برجام های بعدی است. حال در شرایطی قرار داریم که باید برای مواجهه با شرایط جدید فکری کرد و طرحی نو درانداخت و چون ایران از موضوعات منطقه ای و موشکی کوتاه نمی آید، باید منتظر تحریم ها و سختگیری های بیشتر  بود در این صورت به طریق اولی خبری از لغو تحریم ها، مطابق برجام، نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
امروز اما مطلع شدیم که وزیر خارجی آمریکا از آمادگی اش برای مذاکره با ظریف خبر داده و از آن سو وزیر دفاع آمریکا در عربستان اعلام کرده که ایران از آزمایش های موشکی و حمایت از تروریسم دست بردارد و‌قرارداد بی سابقه ی فروش۱۱۰ میلیارد دلاری سلاح به عربستان را امضاء کرد.