خبر خوش به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقتصاد آنلاین، پرویز فتاح در نشست تخصصی دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد  به تبیین  سیاست های کمیته امداد در حوزه تامین مسکن مددجویان  پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کمیته امداد در این نشست با تاکید بر حل مشکل مسکن مددجویان طی سه سال آینده، گفت: افزایش مشارکت های مردمی کمیته امداد، تامین اعتبارات دولتی، استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، بهره گیری  از امکانات و اعتبارات و ظرفیت استانی از جمله مواردی است که بستر لازم برای ارائه خدمات هرچه بیشتر در حوزه مسکن نیازمندان را فراهم کرده و باید حداکثر بهره برداری لازم در این زمینه به عمل آید.

,

وی  با تاکید بر لزوم بررسی وضعیت مددجویان فاقد مسکن و دریافت اطلاعات صحیح از این افراد، خاطر نشان کرد: اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم، مرزی، شهرستان های زیر 100هزار نفرجمعیت و مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی است.

,

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال 95 حدود 400 میلیارد تومان برای تامین مسکن مددجویان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال 96 با استفاده از اعتبارات دولتی ، جمع آوری صدقات ، مشارکت خیران و منابع اختصاصی این نهاد در سال 96 به یک هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شده اند، افزود:همچنان 150 هزار خانوار فاقد مسکن هستند و  منازل350 هزار خانوار نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی است که در صورت اختصاص زمین ارزان قیمت از سوی  دولت  و بهره گیری از ظرفیت استان ها و خیران مسکن ساز  مشکلات مسکن مددجویان رفع خواهد شد.

,

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 درصد صدقات پرداختی مردم برای تأمین مسکن نیازمندان هزینه می‌شود، بر ایجاد نظام مشارکت خیران، موسسات دولتی، غیردولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان به منظور تامین مسکن نیازمندان در زمینه های فنی، اجرایی و مالی با نقش آفرینی ویژه خانوارهای تحت حمایت و رویکرد قرض الحسنه تاکید کرد.

]
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از صاحبخانه شدن تمام مددجویان این کمیته تا ۳ سال آینده خبر داد.