پیش بینی تولید 58 هزار تن دانه های روغنی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، عدیل سروی در جلسه اولویت بندی های رونق بخش کشاورزی اظهار داشت: مهمترین اهداف و راهکارهایی که این سازمان فعالیت های اساسی خود را برنامه ریزی می کند در ارتباط با ارتقاء و تولید محصولات استاسی و استراتژیک استان، توسعه کشت و فرآوری گیاهان داروئی، توسعه باغت در اراضی شیب دار و تجهیز و نوسازی پرورش زنبور عسل و صنایع فرآوری آن، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و برند سازی حداقل ده درصد محصولات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

این مسئول افزود: مهمترین برنامه های اجرایی بخش کشاورزی استان در راستای ارتقاء بهره وری در سال جاری توسعه روش های نوین آبیاری در سطح 42 هزار هکتار و اجرای طرح اصلاح الگوی گشت با تاکید بر محصولات پربازده، صادرات محور و با نیاز آبی کم مثل کشت زعفران، بادام زمینی، موسیر، پسته، عناب و انواع گیاهان داروئی است.

,

سروی در ادامه افزود: تولید محصولات با دیدگاه دانش بنیان و صادرات محور از دیگر اهداف بنیادین این سازمان است که افزایش در واحد سطح و افزایش کیفیت محصولات تولیدی را در برنامه کاری خود دارد.

,

این مسئول در خصوص وضعیت مزارع گندم در سال جاری نیز افزود: خوشبختانه مزارع غلات استان از وضعیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده و اگر شرایط به همین منوال سپری شود و حوادث غیر مترقبه ای مثل آتش سوزی، رعد و برق و سیل و تگرک نباشد پیش بینی می شود که تولید امسال به مرز 700 هزار تن نیز برسد.

,

وی در خصوص وضعیت تولید دانه های روغنی در سالجاری نیز افزود: دانه های روغنی جایگزین محصولاتی که نیاز آبی آنها بالاست شده و پیش بینی می شود که امسال 58 هزار تن دانه روغنی تولید شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت پیش بینی می شود امسال 58 هزار تن دانه های روغنی تولید شود.