سامانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی راه اندازی می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود اسکندر زند معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی در جمع مروجان و کشاورزان شهرستان شاهرود گفت: چابک سازی و هوشمند کردن سیستم های کشاورزی از جمله رویکرد های سازمان تحقیقات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

وی مدیریت ذخائر کشور را از اقدامات سازمان تحقیقات کشاورزی کشور عنوان و اظهار کرد: یکصد و 30 هزار نمونه زنده و 4.4 میلیون نمونه غیر زنده در زمینه شیلات، آب، زراعت، میکروارگانیک و واکسن در این سازمان مدیریت می شود.

,

معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به راه اندازی سامانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی در آینده ای نزدیک افزود: تولید، نظارت و ارزشیابی مزارع کشور به صورت الکترونیکی از جمله اهداف و رویکردهای راه اندازی این سامانه است که در آن ناظر بدون حضور فیزیکی در مزارع کشاورزی پایش را انجام می دهد.

,

زند بیان کرد: این سامانه تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پنج سال آینده عملکرد مزارع کشاورزی کشور و خروجی ها بر روی آن درج خواهد شد.

,

وی با اشاره به سه برابر افزایش بودجه سازمان تحقیقات کشاورزی در سال گذشته افزود: این اعتبار به صورت صد در صد تحقق یافت از محل آن یکصد و 80 دستگاه ادوات کشاورزی و تراکتور نوسازی و در این سازمان توزیع گشت و همچنین شبکه آب رسانی نیز به روز رسانی شد و مزارع کشور نیز تا 5 سال آینده هوشمند می شود.  

,

معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی استقرار شبکه دانش و اطلاعات محققان و به کار گیری ده هزار مروج پهنه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بر این اساس آموزش کارمندان، دانشجویان علمی کاربردی، بهره برداران کشاورزی و دانش آموزان متوسطه در دستور کار قرار گرفت.

,

زند با اشاره به تنظیم آیین نامه برای محققان غیر هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی بیان کرد: با تنظیم این آیین نامه طی انعقاد قراردادی با این افراد مشکل مالی پروژه های خاص آنها برطرف می شود و از مزایای سایر کارکنان سازمان و فرصت مطالعاتی در بهترین دانشگاه ها بهره مند می شوند.

,

انتهای پیام/

]
معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به راه اندازی سازمانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: با راه اندازی این سامانه تولید، نظارت و ارزشیابی مزارع کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.