آرا انتخابات شورای شهر بندرعباس بازشماری می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛حسین هاشمی تختی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان در نشست با کاندیدای عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به اعتراضات کاندیداهای معترض به تخلفات صورت گرفته در انتخابات فعلی گفت: شما که جز افراد روشنفکر، فرهیخته و اهل علم و معرفت هستید بایستی درخصوص آسیب شناسی انتخابات برای آینده کمک کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان ,

وی افزود: اگر برگزاری انتخابات سالم نیازمند فرهنگ سازی یا تصویب قانون است لایحه و یا طرح خود را ارائه کرده تا اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات انجام شود.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه عده ای در انتخابات از فضای باز استفاده نموده و کار خود را انجام دادند، اظهار کرد: با توجه به اینکه باور دارید که برخی از کاندیدا برخلاف نظر جامعه به شورای شهر راه یافته اند لذا اجازه دهید پیش داوری نکنیم تا کالبد شکافی و بازنگری درستی صورت گیرد.

,

هاشمی تختی نژاد با اشاره به اینکه در نحوه تبلیغات از جمله پوستر، بنرها و در نظارت مشکلاتی وجود داشت، تاکید کرد: با اختصاص وقت کافی انتقادات و پیشنهادات خود را در اختیارمان قرار دهید به این امید که 4 سال بعد چنین مشکلی نداشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه باید شرایط انتخابات را بررسی کرد، افزود: وارد شدن 181 کاندیدای شورای شهر در انتخابات بازشماری آرا را سخت می کند بنابراین باید شرایط و محدودیت هایی را در نظر گرفت که فرهیختگان و افرادی که دارای توانمندی های ویژه ای هستند کاندید شوند چون درغیر اینصورت زحمات و مشکلاتی را برای هیات نظارت، هیات اجرایی و در نهایت در روند انتخابات ایجاد می کنند.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات استعفای آقای مرادی و به تبع آن استعفای زیرمجموعه وی خلل ایجاد کرد، بیان کرد: اتفاقات خوشایندی رخ نداد و از آنجایی که نباید کار مردم، انقلاب و نظام بر زمین بماند لذا آقای مرادی با صحبت های بنده باز کار را شروع کردند.

,

هاشمی تختی با اشاره به انجام برخی از راهکارها در راستای رفع شبهات کاندیدای معترض اظهار کرد: صندوق هایی که نسبت به آنها شکایتی صورت گرفته و همچنین آرای صندوق هایی که رای جهشی دارند را باز شماری می کنیم.

,

وی ادامه داد: هنگام بازشماری صندوق ها هیات نظارت شهرستان، هیات اجرایی و از بین کاندیدای معترض3الی 4 نفر از طیف های مختلف انتخاب می شوند و می توانند در بازشماری آرا حضور داشته باشند.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات با اشاره به اینکه برای حصول اطمینان کاندیدای معترض، بازشماری آرا در مقابل دوربین انجام می شود، خاطر نشان کرد: کسانی که تخلف محرز داشته باشند به دستگاه قضایی معرفی می شوند تا برخورد لازم صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات با اشاره به اینکه برای حصول اطمینان کاندیدای معترض، بازشماری آرا در مقابل دوربین انجام می شود، اظهار کرد: صندوق هایی که نسبت به آنها شکایتی صورت گرفته و همچنین آرای صندوق هایی که رای جهشی دارند را باز شماری می کنیم.