آغاز کوچ بهاره عشایر شاهسون مغان به مناطق ییلاقی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،اسلام پهلوان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، کوچ عشایر منطقه از قشلاقات به سمت مناطق ییلاقی تا 10خرداد ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

وی ادامه داد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به عشایر کوچنده، هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه از جمله فرمانداری، پلیس راه، دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، صورت گرفته است.

,

رئیس اداره امور عشایری پارس آباد از تشکیل دوگروه ثابت و سایر برای ارائه خدمات لازم به عشایر کوچرو خبر داد و اضافه کرد: تسهیل تردد عشایر و دام از معابر و جاده های برون شهری، تامین امنیت در مسیر کوچ، ارائه خدمات بهداشتی و دامپزشکی ، آبرسانی با مخازن و منابع آبی سیار از خدمات مهم دستگاه های مربوطه به کوچندگان می باشد.

,

به گفته پهلوان همه ساله با گرم شدن هوا، عشایر شاهسون مغان از قشلاقات به مناطق ییلاقی و سرسبز شهرستان های هریس، سراب، مشکین شهر، سرعین، دامنه های سبلان و بزگوش، طاووس گلی، قارانلیق دره سی، سونابیگم و اوکوز داغی کوچ کرده و به تعلیف احشام خود می پردازند.

,

وی خاطرنشان کرد: امور عشایر استان و منطقه در راستای عمل به وظایف ذاتی و شرح کار سازمانی خود سعی در سهولت روند کوچ عشایر زحمتکش داشته و به آسایش عشایر در زمان ماندگاری در اطراق گاه ها و میان بندها کمک می کند.

,

رئیس اداره امور عشایری پارس آباد همچنین از رانندگان خواست به هنگام کوچ عشایر و دام آنها در مسیر ها و جاده هایی که عشایر و دام آنها در تردد هستند با صبرو شکیبایی و احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

,

وی تعداد قشلاق و روستاهای عشایرنشین پارس آباد را 217قشلاق و روستای عشایری ذکر و اظهار کرد: هم اکنون شش هزار و 400خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 37هزار نفر که حدود 47درصد جمعیت عشایری استان را شامل می شوند در این شهرستان ساکن هستند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره امور عشایری پارس آباد از آغاز کوچ بهاره عشایر مرزنشین این شهرستان به مناطق ییلاقی خبر داد.