اعزام ۷۰ مبلغ به مناطق مختلف شهرستان قاینات در ماه مبارک رمضان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیپور مسئول اداره تبلیغات اسلامی قاین در گفتگو با نسیم قائن، با بیان اینکه ماه رمضان ماه قرآن، نور، تقوا و فضیلت است، گفت: ماه رمضان را باید ماه قرآن نامید و تلاش کرد تا فلسفه اصلی اعزام مبلغان بیان احکام نورانی اسلام، ترویج فرهنگ دینی، تقویت روحیه جهادی و ترویج فرهنگ تولید و اشتغال باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از ۷۰ روحانی در شهر و روستاهای قاین برای نشر، توسعه و ترویج فرهنگ غنی معارف اسلامی و دینی در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند کرد.

,

حجت الاسلام علیپور حضور روحانی و مبلغ در مساجد و تکایا را امری ضروری دانست و گفت: ماه رمضان ماه تعبد، بندگی و خودسازی و تزکیه نفس در مقابل هواهای نفسانی است.

,

وی افزود: ماه رمضان فرصتی است تا بتوانیم توشه ای برای خود در آخرت مهیا کنیم.

,

حجت‌الاسلام علیپور با بیان اینکه استقرار روحانی در روستاها زمینه ساز امور فرهنگی است، گفت: ۷۰ روحانی مستقر،طرح هجرت و مبلغین بومی و همچنین اعزامی از مشهد و قم درطول ماه مبارک رمضان برای نشر و توسعه و ترویج فرهنگ غنی معارف اسلامی و دینی در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند کرد.

,

مسئول اداره تبلیغات اسلامی قاین با اشاره به حضور مبلغین از حوزه های علمیه قم و مشهد و همچنین روحانیون بومی شهرستان و حضور آنها در مساجد شهر و روستا در طول ماه مبارک رمضان گفت: محورهای سخنرانی این افراد تبیین جایگاه ولایت فقیه،آسیب های اجتماعی،سبک زندگی اسلامی، تبیین آسیب ماهواره، شبکه های اجتماعی اینترنتی و موبایلی و راههای مقابله با آن،زکات و... خواهد بود.

,

وی برگزاری نماز جماعت، برنامه های قرآنی، احکام، مسائل دینی و فرهنگی را از جمله برنامه هایی دانست که در ماه مبارک رمضان توسط این تعداد روحانی و با مشارکت گسترده مردم انجام می‌شود.

,

 

,

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در قاین

, برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در قاین,

حجت‌الاسلام احمد علیپورهمچنین ازبرگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان با حضور روحانیون مستقر ومبلغین خبرداد .

,

وی دراین همایش اظهارداشت:رمضان بهترین فصل عبادت و خودسازی انسانهاست و باید با مبدا قرار دادن مساجد این امر اتفاق افتد و در حقیقت تکامل بشر نیز در سایه همین توجه به معنویات و اعتقادات درونی است.

,

حجت الاسلام علی پورروحانیون را به آگاهی ‌دهی جامعه برای حضور پر شورتر در مناسک و مراسم مذهبی دعوت کرد و گفت: مردم با تبعیت از روحانیان هر محل می‌توانند حضور خود را در مساجد تحکیم ببخشند و این استحکام موجب تقویت روحیه اتحاد و وحدت خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام علیپور به نقش خطیر روحانیان در این ماه مبارک اشاره و اظهار داشت: مبلغان دینی باید در این ماه پر فضیلت در جهت تعمیق باورهای دینی مردم نهایت استفاده را انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، افزود: بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است.

,

مسئول اداره تبلیغات اسلامی قاین در پایان بر نقش مهم و اساسی روحانیون در تبلیغ دینی اشاره کرد و گفت: روحانیون محور اصلی حرکت فرهنگی در جامعه هستند و این قشر تأثیر گذارترین قشر جامعه هستند.

,

انتهای پیام/

]
مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاینات گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از 7۰ مبلغ و روحانی به نقاط مختلف این شهرستان اعزام می شوند.