پیمایش غار بتون سرایان توسط هئیت کوهنوردی تربت حیدریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عرب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: یک گروه 11 نفره از غارنوردان هئیت کوهنوردی تربت حیدریه در مدت 10 ساعت غار زیبای بتون در نزدیکی روستای چرمه شهرستان سرایان را بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

 

,

وی افزود: خوشبختانه علاوه بر بحث کویر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که گردشگران زیادی را به منطقه گسیل ساخته غار زیبای بتون و اورست غارهای شرق کشور از ابتدای امسال میزبان گروه‌های متعدد غارنوردی از نقاط مختلف کشور بوده است.

,

 

,

مسئول میراث فرهنگی سرایان اظهار کرد: گرچه بعضی از این گروه‌ها بدون انجام هماهنگی وارد غار شده‌اند اما توجه و رغبت گردشگران و غارنوردان نوید روزهای خوبی برای گردشگری منطقه را می‌دهد و می‌بایست مسئولان ذیربط برای ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران توجه بیشتری انجام دهند.

,

 

,

عرب از کلیه گروه‌ها و افرادی که قصد بازدید و پیمایش غار را دارند خواست تا قبل از برنامه‌ریزی، هماهنگی لازم را انجام دهند و حتما راهنمای محلی همراه داشته باشند.

,

 

,

وی تصریح کرد: حفظ و حراست از غار بتون به عنوان اولویت اول مدنظر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان از پیمایش غار بتون این شهرستان توسط یک گروه 11 نفره از غارنوردان شهرستان تربت حیدریه خبر داد.