درخواست لاریجانی از کمیسیون آموزش برای بررسی محتوای سند ۲۰۳۰
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 7 خرداد پارلمان در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره بررسی سند 2030 در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، گفت: درباره بررسی سند 2030 باید بگویم که دارای دو بعد شکلی و محتوایی است، از نظر شکلی چیزی که مطرح است، این است که یک مصوبه‌ای دولت پیرامون آن داشت که برای این امر ساختاری را تعیین کرده بود و آن مصوبه را به هیئت تطبیق فرستادند و این ساختار از نظر شکلی اشکال قانونی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: محتوای سند 2030 نیز چیز دیگری است و باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌کردند و باید این مراوده بین دولت و مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه دولت شکل سند 2030 بود که گفته بودند برای آن ترکیبی را تعیین می‌کنند، از نظر هیئت تطبیق مصوبات شکل آن خلاف قانون نبود.

,

لاریجانی با بیان اینکه در هیئت تطبیق مصوبات نمی‌توانند راجع به محتوا بحث کنند، اظهار داشت: هیئت تطبیق فقط شکل مصوبات را بررسی می‌کند و می‌سنجد که آیا خلاف قانون است یا خیر و به محتوا ورود نمی‌کند؛ لذا هیئت تطبیق از نظر شکلی آن را خلاف قانون ندانسته است.

,

وی با تأکید بر اینکه محتوای سند توافق 2030 بحث دیگری است که باید بررسی شود، گفت: اینکه سوال شود این محتوا را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و یا جای دیگری، چنین بحثی مطرح نبوده، یعنی جایی مورد بررسی قرار نگرفته و هنوز شورای عالی انقلاب فرهنگی به این بحث ورود نکرده که باید وارد می‌شد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در جلسه قبل هم گفتم که کمیسیون آموزش محتوای سند 2030 را بررسی کند.

]
رئیس مجلس از کمیسیون آموزش و تحقیقات خواست محتوای سند ۲۰۳۰ را بررسی کند.