یادواره شهدا مایه برکت روستای خوئین ایجرود است/فرهنگسازی لازمه روحیه ایثار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتمین یادواره شهدا به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خردا طبق سنوات گذشته در روستای تاریخی خوئین ایجرود برگزار شد، در حاشیه های این مراسم حجت الاسلام ابوالحسن وفایی« عضو ستاد یادواره شهداء خوئین» در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با اشاره بر اینکه هفت سال است که یادواره شهدا در روستای خوئین ایجرود  به صورت پایدار در روز چهاردهم و پانزدهم خردا ماه برگزار می شود، اظهار داشت: اقتدار و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهداء است و هدف از برگزاری یادواره شهداء، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین یادواره شهداء  فرهنگسازی و ایجاد مکتب آموزشی برای جوانان و نوجوانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایجرود خبر،,

وی با تاکید بر اینکه نسل امروز جنگ سخت را ندیده و تنها از روی شنیده ها و مستندات می تواند تداعی گر روزهای سخت جنگ برای آن ها باشد، افزود: روستای خوئین ایجرود 76 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که سه تن از این شهدا مفقودالاثر هستند.

,

عضو ستاد یادواره شهداء خوئین با بیان اینکه ستاد یادوراه شهدای خوئین مردمی است و تاکنون هیچ ارگانی  در اجرای این مراسم فعالیتی نداشته است، افزود: مراسم یادوراه شهداء روستای خوئین معمولا در  در 14 و 15 خرداد ماه برگزار می شود.

,

حجت الاسلام وفایی با اشاره بر اینکه این یادواره شهدا به مناسبت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدی 15 خردا ماه صورت می گیرد، ادامه داد: سه تن از شهدای روستای خوئین در قیام 15 خرداد به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

,

*کار کردن برای شهدا خستگی ندارد

, *کار کردن برای شهدا خستگی ندارد,

وی با تاکید بر اینکه ما کاری برای شهدا انجام نداده ایم که خسته شویم، اضافه کرد: برگزاری یادوراه شهدا خوئین مایه برکت و آبروی برای این روستا و شهرستان ایجرود است.

,

عضو ستاد مردمی یادواره شهداء خوئین با بیان اینکه عشق به امام راحل هنوز هم در دل ها زنده است، عنوان کرد:  این شور و عشق به امام خمینی (ره)،  بخاطر اخلاق خوب ایشان و مردمی بودن ایشان بود چرا که بخاطر حق، دین اسلام و مردم قیام کردند.

,

وی اضافه کرد: اخلاق و خلق نیکوی امام خمینی (ره) زبان زد خاص و عام است.

,

حجت الاسلام وفایی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا تاثیر بسزایی در زندگی جوانان و نوجوانان دارد، ابراز کرد: همه جوانانی که در این مراسم شرکت می کنند لحظه شماری می کنند  تا روز 14 و 15 خردا برسد تا برای امام (ره) و شهدا عزادری کنند.

,

وی با اشاره بر اینکه یاد و خاطره شهدا باید همیشه زنده بماند چرا که اگر شهدا فراموش شودند امام حسین (ع) فراموش می شود و اگر این اتفاق بیفتد انسانیت و اخلاق از بین خواهد رفت، خاطر نشان شد: از مسئولین در خواست دارم در روستا های بزرگ شهرستان ایجرود  یادوراه های شهداء را پر رنگ تر از قبل برگزار شود تا کودکان و نوجوانان ما با از قطره ای از زحمات و رنج هایی که شهدا برای این آب و خاک کشیده اند آشنا شوند.

,

حجت السلام وفایی  با تاکید بر اینکه شهداء مردانه در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد، اذعان کرد: امروز نیز جوانان با مشارکت در یادواره های شهدا ادامه دهنده راه شهیدان هستند و چه بسا مسئولین می توانند بیش از پیش در خصوص فرهنگسازی برگزاری این چنین مراسم هایی نقش موثری داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت امروز کشور مرهون شهدای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: دشمن بدنبال از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت است و برای رسیدن به این هدف شوم از تمامی ابزار خود در جنگ نرم استفاده می کند بنابراین یادواره های شهدا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]
عضو ستاد یادواره شهداء خوئین ایجرود با اشاره بر اینکه سه تن از شهدای روستای خوئین در قیام 15 خرداد به درجه رفیع شهادت رسیده اند، گفت: برگزاری یادوراه شهدا خوئین مایه برکت برای روستای خوئین ایجرود بوده و در راستای فرهنگسازی روحیه ایثار لازم و ضروری است.