نظارت بر خودروهای حمل ماهی زنده تشدید می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی غیاث یزدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزویناظهار کرد: با توجه به افزایش میزان مصرف گوشت ماهی، اطمینان از سلامت ماهی برای مصرف کنندگان، حق طبیعی مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: اداره دامپزشکی نیز تمام توان خود را برای حصول این مهم به کار بسته است و از ابتدای سال 1396 دو دستگاه خودرو غیرمجاز حمل ماهی را توقیف و اجازه تخلیه ماهی را به آنها نداده است. 

این مسئول اذعان کرد: برخی افراد برای کاهش تلفات ماهی از مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز و سرطان زا و خطرناک برای سلامت انسان‌ها استفاده می‌کنند که از این مواد می‌توان به مالاشیت گرین اشاره کرد.

وی ادامه داد: این ماده با ورود به بدن ماهی در گوشت جاندار باقی می‌ماند و با مصرف این ماهی، وارد بدن انسان می‌شود و می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی علی الخصوص بروز سرطان شود.

یزدی اضافه کرد: اداره دامپزشکی شهرستان قزوین نظارت خود را بر خودروهای حمل ماهی زنده افزایش داده است تا از بروز تخلفات و سودجویی عده ای خاص در این زمینه جلوگیری کند و ماهی تازه و با کیفیت مناسب را به مردم عرضه شود. 

وی ابراز کرد: بحث قرنطینه ماهی‌ها نیز برای پیشگیری از ورود بیماری‌ها اهمیت ویژه ای دارد که از این بیماری‌ها می‌­توان بیماری ویروسی خطرناکV.H.S را نام برد چرا که این بیماری می‌تواند باعث تلفات بالایی در بین ماهی‌ها شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
اداره دامپزشکی شهرستان قزوین طرح تشدید نظارت بر خودروهای حمل ماهی زنده را آغاز کرد.