صحبت های جالب قاریان لنده ای در مورد قرآن/ بهترین سد دفاعی در برابر تهاجمات و آسیب های اجتماعی قرآن است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، و چه زیبا در سوره مبارکه حجر آیه شریفه 9 آمده است: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ،" ما قرآن را نازل کردیم، و ما به طور قطع نگه دار آنیم" از همین آیه می توان به درستی درک کرد که خداوند بهترین نگه دارنده قرآن و کسانی است که به دامن آن پناهنده می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده,

در این آیه پنج تأکید به کار رفته که قرآن، از سوی آفریدگار عالم نازل شده است و پنج تاکید به کار رفته که قرآن را از هر انحراف و تغییر حفظ خواهیم کرد، قرآن ذکر است و ذکر یعنی یاد خدا، نعمت ها، پیامبران، قیامت و آن چه نیاز انسان است.

,

, ,

پس به روشنی آفتاب برای همه روشن است که کسی که در مسیر نورانیت کلام وحی قرار گیرد از هرگونه انحراف مصون خواهد ماند و به همین منظور در ماه نزول قرآن به سراغ دوتن از قاریان برتر شهرستان لنده رفتیم که تلاوت ها و صوت ولحن زیبای آنان زبانزد مردم شهرستان و استان کهگیلویه وبویراحمد است.

,

, ,

سید علی اصغر خرمی از قاریان و اساتید برتر قرآن و از مداحان شهرستان لنده است که سال های زیادی است که در امر آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش های قابل وصفی دارد که نتیجه آن تربیت قاریان بسیاری در این شهرستان است که عمدتاً از نفرات برتر رشته های مختلف قرآنی در مسابقات استانی و کشوری هستند.

,

سید علی اصغر خرمی مدیر دارالقرآن نور شهرستان لنده است که در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به نقش و جایگاه قرآن در زندگی گفت: قرآن نوری عظیم و بهترین جلوه گاه عالم هستی در متعالی ساختن یک انسان است.

,

, ,

وی افزود: بنده به عنوان خادم القران از سن 8سالگی شروع به تلاوت قرآن در محضر اساتید مختلف کردم و امروز نیز با استفاده از تجارب گذشته در خدمت همشهریان برای ترویج و توسعه قرآن درجامعه هستیم.

,

این مدیر و مربی قرآنی تصریح کرد: کسب مقام های مختلف قرآنی در سطوح استانی و ملی به خصوص نفر اول قرائت مسابقات ارتش جمهوری اسلامی ایران و کسب مقام سوم مسابقات دانشجویی کشوری و چندین مقام برتر کشوری واستانی گوشه ای فعالیت های قرآنی است که در این سال ها مشغول انجام آنها هستیم.

,

وی تاکیدکرد: یکی از مهمترین برکات اٌنس گرفتن با قرآن خدمت به مردم و افراد کم سن وسال برای ترویج معارف قرآنی در وضعیت کنونی جامعه است که می تواند بهترین سد دفاعی در برابر تهاجمات و آسیب های اجتماعی باشد.

,

, ,

خرمی اظهارکرد: باتوجه به حضور جوانان و نوجوانان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر لنده سعی کردیم دامنه فعالیت های قرآن به خصوص تربیت نسلی قرآنی را از همین مسجد شروع کنیم که الحمدالله تا کنون قاریان ممتازی از این مسجد پرورش و تحویل جامعه شده است.

,

در ادامه این گفت وگو ها به سراغ یکی دیگر از قاریان برتر شهرستان لنده رفتیم که صوت ولحن زیبایش نقل هر محفل و مجلسی است.

,

, ,

میلاد شفیعی از قاریان برتر استان و کشوری است که در گفت وگو با خبرنگار ما به نقش و جایگاه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خویش پرداخت و گفت:  از سن 10سالگی در محضر اساتید ارجمندی به آموزش قرآن هدایت شده  در مجالس قرآنی نیز حضور پیدا کردم.

,

وی افزود: از سال دوم متوسطه به طور رسمی وارد فعالیت ها و مسابقات مختلف قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری شده ام که تا کنون مقام های زیادی در سطح استان وملی نیز کسب کرده ام.

,

این قاری جوان لنده ای تصریح کرد: علاوه بر قرآن در زمینه اذان ، قرات، تحقیق نیز مقام های در سطح استان و کشور کسب کرده ام.

,

, ,

وی تاکیدکرد: حضور در مسابقات قرآنی آموزش وپرورش، بسیج، بنیاد شهیدوامورایثارگران  و اداره اوقاف و امورخیریه به خصوص محافل انس با قرآن از مهمترین فعالیت های حوزه قرآنی است.

,

شفیعی اظهارکرد: حضور در فعالیت های قرآنی در زندگی بنده به میزان قابل توجهی موثر بوده است که هم اکنون نیز از برکات قرآن نیز بهره لازم را خواهم برد.

,

این قاری جوان لنده تصریح کرد: امیدوارم جامعه بشری به صورت یکپارچه نسبت به عمل به آیات و احادث ائمه اطهار و کلام وحی تبعیت کنند تا به سعادت و خوشبختی نزدیک تر شوند.

,

, ,

بدون تردید نزدیک ترین و بهترین راه شناخت و بهره برداری از قرآن، رهنمودهای روشنگرانه خودِ این کتاب بزرگ است؛ چرا که در آیاتی بی شمارْ ضمن اشاره به حقیقت قرآن کریم و اهداف بزرگ آن، راه و شیوه های صحیح استفاده از این کتاب آسمانی هم تبیین گردیده است. هم چنین به موانع بهره برداری ازآموزه های آن و علل محروم ماندن افراد از زلال معارف حیات بخش این اقیانوس بی کران الهی اشاره شده است. بر این اساس، نخستین گام ورود به سرچشمه جوشان رهنمودهای نورانی و نجات بخش این کتاب بزرگ هدایت و انسان سازی، گوش جان سپردن به بیانات صادقانه خود قرآن درباره قرآن است.

,

گزارش و عکس:سیداسماعیل میری
با استفاده از برخی منابع کمکی

,
,

انتهای پیام/

]
نورانیت قرآن باعث شده است که جوانان زیادی به سمت این نورانیت شتافته و به عنوان خادمان کلام وحی در روستاها و شهرها به نشر معارف الهی و کلام خداوند بپردازند و هرکدام با تلاوت و آموزش قرآن به خصوص در ماه مبارک رمضان به عنوان سفیران کلام وحی به تلاوت بپردازند.