افزایش ۹۱ درصدی سهم فقرا از محل زکات جمع آوری شده در زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت صفری امروز در گفت وگو با خبرنگار  زنجانم اظهار داشت: میزان زکات جمع آوری شده در استان طی سال گذشته ۸۴ میلیارد و ۲۹۱میلیون ریال بوده است که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش ۴۷ درصدی داشته است که برای امسال هم افزایش ۱۱ درصدی زکات پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه زکات بالقوه استان ۳۲۰ میلیارد ریال است ، ادامه داد : برنامه ریزی شده است مبلغ ۹۴ میلیارد ریال زکات در استان در سال جاری جمع آوری شود .

,

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تصریح کرد :از  شاخص های فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه همراهی صداوسیما و خبرگزاریها و جراید است چرا که این افراد نقش بسیار مهمی درگفتمان سازی این واجب الهی  دارند .

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به رشد ۹۱ درصدی سهم محرومان از زکات جمع آوری شده در استان عنوان کرد: مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ازمجموع زکات جمع آوری شده در سال گذشته در قالب زکات محرومین به منظور کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمع آوری شده بود.

,

وی افزود:  احداث ۴۲۹ سرویس بهداشتی و حمام در روستاها برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد،  مشارکت در ساخت ۶۷ واحد مسکن مددجویی ، مشارکت و پرداخت کمک هزینه جهیزیه ۱۵۹ نوعروس از دیگر مواردی  است که از محل زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای جامعه هدف کمیته امداد هزینه شده است.

,

صفری همچنین به احداث ۱۲۹ پروژه عام المنفعه از محل زکات جمع آوری شده در سال گذشته در روستاها خبر داد و گفت : مبلغ ۵۲میلیارد و ۲۹۱میلیون ریال از محل زکات جمع آوری شده برای احداث ، مرمت و بازسازی غسالخانه ، مسجد، حسینیه در روستاها و شهرها هزینه شده است .

,

انتهای پیام /

,

 

]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در طی سال گذشته سهم فقرا از محل زکات جمع آوری شده در استان ۹۱ درصد افزایش یافته است.