آغاز ساماندهی ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی(ع) توسط ستاد عتبات عالیات کرمان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ در سال جاری مقرر گردید استان کرمان پذیرایی و اسکان ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی(ع) را با استقرار موکب‌های پیش بینی شده ساماندهی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی ستاد عتبات مرکز مقرر گردیده استان کرمان برای ساماندهی حداقل ۳۵ هزار نفر زائر، امکاناتی  از قبیل اسکان، سرویس بهداشتی، غذای گرم(ناهار و شام)، صبحانه و میان وعده به مدت حداقل ده شبانه روز تدارک ببیند.

,

وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد استان کرمان پذیرایی و اسکان ۳۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی بود که این تعداد امسال به ۳۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: متقاضیان ایستگاه‌های ارائه خدمات صلواتی (موکبها) به زائرین می‌توانند به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان و دفاتر شهرستانی این ستاد مراجعه و نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام نمایند.

,

رحیمی تاکید نمود: از آن جا که مهمترین و اساسی‌ترین مشکل زائران در ایام اربعین حسینی اسکان می‎باشد، به مسئولین موکب‌ها توصیه شده که تلاش عمده خود را جهت تامین و انتقال امکانات خواب، سرویس بهداشتی، حمام و متعلقات آن به کار گیرند.

,

وی از اداره‌ی هیات امنایی موکب‌ها در مراسم اربعین امسال خبر داد و افزود: موکب‌های اعزامی از استان کرمان به منظور ارائه خدمات و اجرای تعهدات خود عموماً در کربلای معلی استقرار خواهند یافت.

,

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، خیّرین و متبرّعین، هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی، بسیج، شوراهای اسلامی، بخش‌های خصوصی و … موجب تقویت بنیه و توان مالی و امکاناتی موکب‌های معتبر خواهد شد.

,

رحیمی خاطر نشان کرد: به جز مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات سطح استان و مسئولین موکب‌هایی که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز به رسمیت شناخته شده و پروانه دریافت خواهند کرد، هیچ مرجع دولتی و غیر دولتی حق دریافت نذورات، هدایا، و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی ویژه‌ی زائرین اربعین حسینی(ع) را نداشته و در صورت مشاهده، پیگیری خواهد شد.

,

رحیمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ موکب از استان کرمان در کربلا به زائران خدمات ارائه دادند، افزود: امسال تاکنون ۱۲ متقاضی برای موکب ثبت نام کرده که پرونده‌ی آن‌ها برای ثبت نام نهایی و اخذ پروانه به ستاد مرکز ارسال می‌گردد.

,

وی در پایان گفت: از متقاضیان تشکیل موکب و نیز از عموم مردم مومن، متدین، و متعهد استان دعوت می‌شود در صورت برخورد با هرگونه ابهام و یا مشاهده هرگونه اقدام مغایر، با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان واقع در میدان شورا، روبروی حسینیه ثارالله (جنب سینما شهر تماشا) و یا از طریق شماره تلفن‌های ۱۳-۳۲۲۲۸۳۱۱-۰۳۴ تماس حاصل نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، خیّرین و متبرّعین، هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی، بسیج، شوراهای اسلامی، بخش‌های خصوصی و … موجب تقویت بنیه و توان مالی و امکاناتی موکب‌های معتبر خواهد شد.