نامه سرگشاده خبرنگاران سقزی به وزیر کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گولان سقز، متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان سقز,

جناب آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور

,

سلام علیکم

,

احتراماً به استحضار می رساند شهرستان سقز با بیش از 3 هزار سال قدمت تاریخی، یکی از مناطق مهم و دارای موقعیت استراتژیک جغرافیایی بعنوان پل ارتباطی شمال غرب با جنوب و جنوب غرب کشور و همچنین دارای مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق بوده و مردم این شهرستان در مشارکت های اجتماعی و رویکردهای حسابگرایانه و هدفمند در انتخابات مختلف پیشتاز بوده اند.

,

 

,

یکی از مشکلات اساسی شهرستان سقز کم توجهی ها و آهنگ کند روند توسعه شهرستان بوده و با کمال تاسف از برخی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و موجود برای توسعه نیز در سال های اخیر محروم شده است؛ یکی از این مسائل بسته شدن بازارچه مرزی سیف سقز در چند سال گذشته و نبود معابر موقت مرزی است که علیرغم درخواست ها، مطالبه گری ها و پیگیری های متعدد از سوی اتحادیه های مردمی، تجار، ساکنان مرزی، بازاریان و اصناف، رسانه ها، مسئولان شهرستان، نماینده سقز و بانه در مجلس و...و وعده های مکرر مسئولان استانی و کشوری تاکنون بازگشایی نشده است، در حالی که در دهه 80 این بازارچه یکی از بازارچه های موفق و برتر کشور به لحاظ آمار صادرات و واردات و ایجاد اشتغال بوده است.

,

 

,

جناب آقای رحمانی فضلی، جوانان این شهرستان با بیکاری گسترده دست و پنجه نرم می کنند و حتی برای کولبری نیز مجبورند به شهرستان های اطراف مهاجرت کنند، آیا عادلانه است که سقز تنها شهرستان مرزی در غرب کشور بوده که فاقد بازارچه مرزی و معبر موقت باشد؟ در حالی که همه شهرستان های اطراف دارای چندین بازارچه باشند؟ مگر جنابعالی 3 سال پیش وعده بازگشایی آن را ندادید؟

,

 

,

بنظر می رسد با توجه به پتانسیل های مناسب مرزی، وجود جمعیت مستعد جهت توسعه‌ی فعالیت‌های بازرگانی و تجاری، برخورداری از معادنی نظیر سیلیس، طلا، آهن، بوکسیت و…، جاذبه های توریستی و تاریخی 3 هزار ساله در سقز و اطراف، در دست احداث بودن فرودگاه سقز متناسب با نیازهای حمل و نقل هوایی ناحیه و استان، نزدیکی شهرستان سقز به قطب های صنعتی همچون آذربایجان شرقی و غربی و...، توسعه بازارچه‌های مرزی فعال و مبادلات تجاری و بازرگانی قابل گسترش با کشور عراق و حوزه اوراسیا و سایر کشورهای منطقه، امری ضروری است.

,

 

,

انتظار عدیده مردم شهرستان سقز از جنابعالی و مسئولان مرتبط، دستور فوری و اکید جهت بازگشایی بازارچه مرزی این شهرستان در کنار تحقق کامل مفاد بیانیه شماره 3 و تشکیل ستاد محرومیت زدایی برای این استان می باشد که امیدواریم در سفر شما به استان کردستان تحقق یابد.

,

 

,

با سپاس

,

خبرنگاران رسانه های کردپرس، روژان، سقزرووداو، ساکاپرس، گولان، ده نگی شار، خبرانلاین

,

انتهای پیام/

]
جمعی از خبرنگاران سقز با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور خواستار توجه به پتانسیل های مرزی و بازگشایی بازارچه مرزی سیف این شهرستان شدند.