تجربه، علم و صبر معجون کسب سود در بازار بورس/ آموزش بورس را با هدف افزایش سطح علمی منطقه شروع کردم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چشمه سار؛ یک تابلو سیاه رنگ با خطوط کج و معوج که بیشتر نمودارهای کتب ریاضی دوره دبیرستان را به خاطر می آورد، اما همین نمودارها، نوار قلب اقتصاد و سرمایه یک کشور را نشان می دهد، حال خوب یا ناخوش اقتصاد و سرمایه یک کشور به خوبی در تحلیل این نمودارها مشهود است.
ورود به بازار معاملات بورس و سالن شیشه ای آن و نگاه کردن به تابوی اعلان نوسانات بورس تنها لایه بیرونی و ظاهری یک علم و تخصص ویژه در بازار پول و سرمایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,
,

تجزیه و تحلیل همین نمودارها خود نیاز به دقت و صبوری ویژه ای دارد و افرادی که توانسته اند سود رضایت بخشی از فعالیت در بازار معاملات بورس کسب نمایند این را مدیون سال ها کسب تجربه، علم اندوزی و صبر خود هستند.

,

بر همین اساس گفتگویی با یکی از فعالان جوان بازار بورس داشته ایم و البته این را نیز باید اضافه کنیم، این سرمایه گذار در بازار بورس، تنها به سرمایه گذاری اکتفا نکرده و دست به اقدام ویژه دیگری نیز در خوانسار زده است.

,

منصور رجایی دارای مدرک کارشناسی برق و مدرک فنی حرفه ای حسابداری از فنی حرفه ای گلپایگان است، او مدتی است که در باراز بورس فعالیت می کند. از کار ویژه ای که در خوانسار برای معرفی بورس اقدام به آن کرده است جویا شدیم.
با ما در این گفتگو همراه شوید؛

,
,

 در چه زمینه ای فعالیت می کنید و هدف و انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟
مدت چهار سال است که کد آنلاین بورس را دریافت کرده و در این مدت در حال مطالعه و بررسی بازار بورس هستم.
در غرب استان تقریبا هیچ مرکزی برای آموزش بورس وجود ندارد و با توجه به زمینه علاقه ای که به این بازار وجود داشت، سعی شد با استفاده از علم و تجربه افراد را به جایی برسانیم که پس از گذشت چند سال امکان درک بازار بورس را داشته باشد.

,
,
,

ما با هدف افزایش سطح علمی منطقه و بدون چشم داشت مالی این فعالیت را آغاز کردیم و امروز با گذشت چند دوره از شروع آموزش ها شاهد استقبال از سایر شهرهای استان از این دوره ها هستیم.
البته تعدادی از دوستانم نیز در این بازار فعالیت می کنند و افراد زیادی نیز وجود دارند که علاقمند به فعالیت در بازار بورس هستند.

,
,

در بازار بورس هم سود و هم زیان وجود دارد، هنر تحلیل گر بازار بورس این است که بر اساس سهمش در یک بازه زمانی خاص سودش به میزان ضررش افزایش داشته باشد و این وابسته به علم و تجربه است.

,

 اگر فردی بخواهد وارد بازار بورس شود باید چه شرایط داشته باشد و به چه نکاتی بیشتر دقت کند؟
فردی که می خواهد وارد بازار بورس شود باید سطح علمی بالاتر از مدرک دیپلم داشته باشد و این بدان دلیل است که برای دریافت کد آنلاین مدارکی نیاز است و در بین آن ارائه مدرک بالاتر از دیپلم و یا مدرک ضمن تحصیل برای دانشجویان ضروری است. هم چنین هر مقدار رشته تحصیلی با این مبحث ارتباط داشته باشد فرد در بازار بورس موفق تر عمل خواهد کرد.

,
,

این در مورد افراد است در مورد شرکت ها نیز شرایط خاصی وجود دارد، هر شرکتی اجازه حضور در بازار بورس را ندارد و شرکت ها برای حضور در بازار بورس باید از فیلترهایی عبور کنند از جمله حسابداران و افرادی که حساب های مالی را تنظیم می کنند باید مورد تایید بازار بورس باشند، هم چنین وثیقه و سندی از هر شرکت اخذ می شد تا زمانی که به صورت آنلاین خرید و فروش هایی صورت می گیرد قابلیت پاسخ دهی به خریدار وجود داشته باشد.

,

آیا در خوانسار بورس و بازار بورس شناخته شده است؟
البته در خوانسار و گلپایگان هم افرادی وجود دارند که در این بازار فعالیت می کنند و در بالا بردن سطح علمی و آموزشی ما را یاری می کنند و افراد زیادی نیز هستند که علاقمند به فعالیت در بازار بورس هستند.
علت عمده عدم حضور چشمگیر در این بازار نداشتن علم و آگاهی نسبت به آن است.

,
,
,

 ویژگی های دورهای آموزش بورس چیست افراد با چه شرایطی می توانند از این دوره ها در خوانسار استفاده کنند؟
همان طور که گفته شد مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم و  رشته های مرتبط می توانند اقدام به ثبت نام کنند. مدت دوره نیز 12 جلسه است.
ما در این دوره مقدماتی را در اختیار کارآموزان قرار می دهیم و مقدماتی را برای آشنایی با فضای بورس فراهم می کنیم.

,
,
,

تاکنون سطح دوره خوب و رو به رشد بوده است. در انتها نیز افراد کد آنلاین بورس خود را دریافت خواهند کرد و خود می توانند به طور مستقل وارد بازار معاملات بورس شوند.

,

علاقمندی به این مبحث و صبر و هم چنین پیگیری روزانه برای موفق بودن در بازار بورس شرط اساسی است و ممکن است تا حصول نتیجه دلخواه در این بازار مدتی سپری شود، چرا که روش خرید و فروش و استراتژی افراد در این زمینه با یکدیگر متفاوت است.

,

 این دوره ها با حمایت دولتی هم مواجه بوده است؟
خیر، در ابتدا قرار بود موسسه رایان پارسیان گلپایگان که زیر نظر فنی حرفه ای این شهرستان است از این دوره حمایت کند، اما مبلغ دوره بر اساس چارت فنی حرفه ای 820 هزار تومان تعیین شد که برای افراد شرکت کننده رقم بالایی بود.
از آنجایی که افراد علاقمند به برگزاری دوره به صورت خصوصی بودند با حمایت مستقیم آقای کیان اسدبیگی دوره با هزینه ای بسیار پایین تر در خوانسار در حال برگزاری است.

,
,
,

به دلیل این که هدف اصلی دوره کسب منافع مالی نیست جلسه اول آن به طور رایگان است و 60 درصد هزینه آن از جلسه دوم به بعد اخذ خواهد شد.

,

البته ما نهایت همکاری را با افراد علاقمند به یادگیری این مباحث داریم.

,

, ,

شرایط اقتصادی مردم خوانسار را برای استفاده از بازار بورس چطور ارزیابی می کنید؟
شهرهای خوانسار، گلپایگان، داران، چادگان، خمین و بویین میاندشت شرایط بسیار مناسبی برای ورود به بازار سرمایه دارند تنها امری که بسیار اهمیت دارد بالا بردن سطح علمی و فرهنگی منطقه برای گرایش عزیزان علاقه مند به این بازار است.

,
,

 چرا بورس در کشور ما مانند دیگر کشورها رونق ویژه ای ندارد، این را ناشی از عدم آشنایی مردم با علم بورس می دانید یا دلایل دیگری نیز برای آن وجود دارد؟
علاوه بر آشنا نبودن مردم با بورس باید این را نیز اضافه کرد که بورس پویا در اقتصاد پویا نهفته است، اما با همین اقتصادی که دچار رکود است نیز می توان در بورس موفق شد و سود کسب کرد، دلیل این که سرمایه داران ریسک امکان ضرر را در بورس قبول می کنند این است که ممکن است در مدت شش ماه سود 100 تا 200 درصدی نصیبشان شود و حتی خرده سرمایه داران نیز می توانند در کوتاه مدت سود کسب کنند.

,
,

شما در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید دست به این اقدام فرهنگی و اقتصادی زده اید، تا چه حد این اقدام خود را برای ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی موثر می دانید؟
هدف از این شعار که توسط رهبر عزیز انقلاب انتخاب شده است رسیدن به اقتصادی پویا و مستقل از تاثیرات خارجی است و فضای بازار سرمایه سرمایه گذاری در شرکت های داخلی جهت پیشرفت و سود آوری شرکت و در نهایت اقتصاد کشور است، امید است در سال های آینده این اقدام در جهت جذب سرمایه برای بازار سرمایه بورس کمک شایانی را انجام دهد.

,
,

و کلام آخر:
از همه عزیزان و صاحب نظران آشنا به بازار سرمایه جهت بالا رفتن سطح علمی و فرهنگی منطقه دعوت به همکاری می شود تا از این طرح حمایت کرده و از ارائه هرگونه مساعدت و هم فکری مثبت دریغ نکنند.

,
,

انتهای پیام/

]
سود و زیان فراوان در بازار بورس وجود دارد، هنر تحلیل گر بازار بورس این است که بر اساس سهمش در یک بازه زمانی خاص سودی بیشتر از میزان ضررش داشته باشد و این وابسته به صبر، علم و تجربه است.