آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی نو آموزان بدو ورود به دبستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اصفهان شرق؛ مسئول طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان پایه اول ابتدایی در گفتگویی در این باره گفت: طرح غربالگری کودکان نو آموز پایه اول ابتدایی هر ساله به منظور معاینات پزشکی با همکاری آموزش و پرورش در سراسر کشور در یک مدت مشخص شده و قبل از آغاز سال تحصیلی انجام می شود..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

محمد صادقی در ادامه اظهار کرد: معاینات اولیه پزشکی و عمومی کودکان پایه اول نقش مهمی در موقعیت های همه جانبه کودکان امروز و مدیران فردای کشور ایفا می کند.

,

, , ,

وی در مورد نوع معاینات انجام شده افزود: معاینات غربالگری و معاینات جسمی در زمینه های هوش، بینایی و شنوایی سنجی و گفتار انجام می شود و اگر کودکی در این زمینه ها مشکلی داشته باشد او را به مراکز تخصصی معرفی می کنیم.

,

صادقی در مورد هدف این طرح نیز چنین گفت: انجام این اقدام ها برای تشخیص و شناسایی بهنگام نارسایی های جسمی و تعیین وضعیت آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و کمک به بهبود کیفی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی و شناخت نیازهای جامعه هدف انجام می شودو این معاینات ساده می تواند باعث کاهش هزینه ها و جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیری در آینده شود.

,

در منطقه جرقویه علیا امسال 200 دانش آموز اولی در طرح سنجش سلامت مورد معاینه قرار می گیرند.

,

انتهای پیام/

]
طرح غربالگری سلامت جسمانی کودکان نو آموز اول ابتدایی در دو پایگاه سنجش سلامت در جرقویه علیا آغاز شد.