زکات فطریه نباید در پروژه‌های عمرانی هزینه شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی محمدی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: طبق مصوبه شورای زکات شهرستان کاشمر امسال نیز به مؤسسات، خیریه‌ها و نهادهای قانونی جهت جمع آوری زکات فطریه توسط این ستاد مجوز داده خواهد شد که این امر از امروز شنبه آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی افزود: صندوق‌هایی که دارای مجوز جمع آوری زکات فطریه نیستند نمی توانند دریافت زکات را از مردم داشته باشند و توسط نیروهای انتظامی جمع آوری خواهد شد.

,

مسئول ستاد زکات کاشمر ادامه داد: از آن‌جایی که بنا بر فتوای فقهای عظام و همچنین مصوبه شورای زکات کشور، اولویت در هزینه کردن زکات فطریه برای فقرا و محرومین به جهت رفع فقر می‌باشد، لذا جمع آوری فطریه برای پروژه های عمرانی اعم از مسجد، حسینیه، خانه عالم و مدرسه مجاز نیست و از این گونه موارد هم جلوگیری به عمل خواهد آمد.

,

محمدی سپس به بیان میزان کفاره و زکات فطریه در شهرستان کاشمر پرداخت و گفت: کفاره یک روز غیرعمد ۱۵۰۰ تومان و عمد ۹۰ هزار تومان در شهرستان کاشمر است.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین فطریه هر نفر نیز، برای کسانی که  قوت غالب آنان نان است مبلغ  ۴۵۰۰ تومان و برای کسانی که  قوت غالب آنان برنج است 15 هزار تومان می باشد.

,

انتهای پیام/

]
مسئول ستاد زکات شهرستان کاشمر در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر اعلام کرد فقط مؤسسات و خیریه‌هایی که مجوز لازم را از ستاد زکات اخذ کرده‌اند اجازه دارند فطریه مردم را جمع آوری کنند ضمن اینکه این زکات باید صرف محرومیت‌زدایی شود.