آمادگی کامل مسجد جامع تاریخی رشتخوار جهت اقامه نماز عید سعید فطر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از چهل ماه نیوز، کاظم کامیاب مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار  صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما از بازدید امام جمعه و  جمعی از مسئولین محلی رشتخوار از مسجد جامع تاریخی این شهر خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر هر ساله در این مکان مذهبی تاریخی برگزار می‌شود، افزود: در آستانه عید سعید فطر، پس از بازدید امام جمعه و جمعی از مسئولین محلی امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته نماز باشکوه عید سعید فطر در مسجد جامع تاریخی رشتخوار برگزار می‌شود.

,

 

,

کامیاب در ادامه با تاکید بر آمادگی کامل این مکان تاریخی مذهبی جهت برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: با اقدامات انجام شده، توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار که در قالب احداث وضوخانه و سرویس های بهداشتی، طرح حفاظت یافته های باستان شناختی و مرمت گنبدخانه بود، این مکان تاریخی مذهبی آمادگی کامل جهت برگزاری نماز عید سعید فطر را دارد.

,

 

,

وی همچنین در ادامه با توجه به سخنان امام جمعه شهر رشتخوار در رابطه با ایجاد فضای مطلوب در این مکان تاریخی گفت: در جریان بازدید به عمل آمده از این مکان تاریخی، مذهبی امام جمعه شهر رشتخوار ابراز امیدواری کرد تا به زودی اکثر مراسمات مذهبی و حتی نماز جمعه در این مکان تاریخی برگزار شود.

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردرشگری رشتخوار در ادامه از مشارکت در تکمیل محوطه سازی مسیر منتهی به مسجد جامع تاریخی توسط مجموعه شهرداری این شهر خبر داد و افزود: این بنای مذهبی پیشینه تاریخی قابل توجهی دارد، و دارای سبک معماری ویژه خراسان و دوایوانی است که با توجه به سبک معماری، شواهد باستان شناختی و مقایسه با مساجد ناحیه جنوبی و شرقی خراسان در دوره خوارزمشاهیان ساخته و در دوره های بعد خصوصاً تیموریان و صفویان الحاقات و تزئیناتی به آن افزوده شده است.

,

 

,

شایان ذکر است این مسجد تاریخی در سال 1355 به شماره 1343 به عنوان دومین اثر رشتخوار در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان رشتخوار از آمادگی کامل مجموعه تاریخی، مذهبی مسجد جامع این شهر جهت برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر خبر داد.