کاهش چشم گیر ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله ارجائی در گفتگو با پرستوها، اظهار کرد: روزه، مدرسه عالی اجتماعی است هرچند روزه یک واجب فردی و رفتار تکلیفی محسوب می‌شود؛ اما آثار و برکات آن در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل‌توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی افزود: اولین اثر روزه در زندگی ماشینی امروز تقویت ارتباطات خانوادگی است، به برکت ماه رمضان در سحر و افطارهای پرشور آن اعضای خانواده که فرصت کمتری برای دورهم بودن دارند، سفره‌ها بهانه خوبی برای تجمع صمیمی‌تر و روابط گرم‌تر می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: همراهی اعضای خانواده و شرکت در مراسم‌ مذهبی فرصت باخبر شدن از احوال یکدیگر را برای مردم بیشتر فراهم می‌کند.

,

 

,

ارجائی بیان کرد: این ماه منجر به بیداری عواطف انسانی و برقراری حسن معاشرت در افراد جامعه می شود و به نظر می رسد ماه رمضان ماهی برای تمرین معاشرت بهتر انسان‌ها با یکدیگر است، زیرا می‌دانیم باید مراقب چشم، گوش و زبان خود باشیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در این ماه افراد سعی می‌کنند حسن خلق داشته و از کینه‌توزی، بدزبان و ستیزه جویی و دشنام دوری کنند، بنابراین این  ماه را می‌توان ماه حسن معاشرت نامید.

,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی گفت: حضور مردم در شب‌های قدر به اوج خود می‌رسد و یکرنگی که در جامعه ایجاد می‌شود، به طور کلی شب‌های قدر نمونه‌ای از مراسم حج است که مردم فارغ از طبقه‌بندی‌های اجتماعی کنار هم در مساجد، تکایا و حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) جمع می‌شوند تا در یک اجتماعی، سرنوشت یک سال خود را از خداوند متعال درخواست کنند.

,

 

,

ارجائی عنوان کرد: ماه رمضان در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، این ماه به داشتن روابط اجتماعی سالم‌تر مردم کمک می‌کند.

,

 

,

وی تأکید کرد: بسیاری از جرائم مخصوصاً نزاع‌های خیابانی، انواع سرقت‌ها و درگیری‌های خانوادگی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند.

,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در انتها ضمن تاکید بر این نکته که ماه رمضان بهترین ماه برای تمرین معاشرت اسلامی است، گفت: ریشه برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان در ایمان و تقوایی است که در حوزه فردی ایجاد می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه ماه رمضان در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است گفت: بسیاری از جرائم مخصوصاً نزاع‌های خیابانی، انواع سرقت‌ها و درگیری‌های خانوادگی در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند.